English

سرهنگ کهزادی خبر داد:

رعایت فاصله و سرعت مطمئنه ضامن پیشگیری از وقوع تصادفات است

رئیس پلیس راه استان ایلام با اشاره به اینکه رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه در هوای بارانی و جاده لغزنده ضامن پیشگیری از وقوع تصادفات است ،گفت: با توجه به کاهش قدرت ترمز گیری وسیله نقلیه در هوای بارانی و جاده لغزنده رعایت فاصله طولی با وسیله نقلیه جلویی و رانندگی با سرعت مطمئنه میتواند ضامن پیشگیری از وقوع تصادف باشد.

رعایت فاصله و سرعت مطمئنه ضامن پیشگیری از وقوع تصادفات است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راه استان ایلام افزود: با توجه به هشدار اداره ی کل هواشناسی استان ایلام در خصوص بارانی شدن وضعیت جوی استان در اوایل هفته رعایت فاصله مناسب و چند برابری از سوی رانندگان با وسیله نقلیه جلویی باعث پیشگیری از وقوع تصادف خواهد شد.

وی اظهار داشت: رانندگان می بایست  در شرایط نامساعد جویی و مواقعی که جاده ها و خیابان ها لغزنده می باشد ضمن بازدید از سیستم برف پاکن و آب پاش وسیله نقلیه خود با سرعت مطمئنه حرکت نموده و از تغییر مسیر ها و ترمز های ناگهانی خودداری نمایند چرا که قدرت واکنش ترمز وسیله نقلیه در جاده های لغزنده کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس پلیس راه استان ایلام تصریح کرد: از آنجایی که با اولین بارش پاییزی سطح جاده ها لغزندگی بسیاری پیدا می کند لذا لازم و ضروریست رانندگان در این شرایط سرعت مطمئنه را اتخاذ نمایند و در مواجه با پیج ها قبل از رسیدن به پیچ سرعت وسیله خود را کاهش دهند تا خطر وقوع تصادف را از خود دور نمایند.

رئیس پلیس راه استان ایلام در خصوص رعایت مقررات رانندگی و احتیاط در جاده های  لغزنده استان هشدار داد و گفت:با توجه به بارش باران  که بصورت پراکنده در مناطق مختلف استان از بعد ازظهر امروز آغاز شده ، محورهای مواصلاتی لغزنده هستند .

سرهنگ کهزادی افزود: با توجه به لغزنده بودن جاده های استان به سبب بارش های پراکنده  باران از رانندگان وسیله نقلیه خواست به علت کاهش قدرت ترمز گیری وسایل نقلیه در این شرایط با سرعت مطمئنه حرکت ،و حد فاصل خود با خودروی جلویی به جهت پیشگیری از وقوع تصادف اقدام کنند.

وی با بیان اینکه رعایت سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی در شرایط لغزندگی معابر از مهمترین اصول ایمنی تردد می باشد، اظهار داشت: اغلب تصادفات رخ داده در جاده های لغزنده که از نوع خروج از جاده یا واژگونی می باشند ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه رانندگان وسایل نقلیه می باشد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه