English

عرضه و توزیع روزانه مرغ به بازار استان کمتر از تعهد تعیین شده است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه و توزیع روزانه مرغ به بازار استان کمتر از تعهد تعیین شده است.

عرضه و توزیع روزانه مرغ به بازار استان کمتر از تعهد تعیین شده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، احمد امیرآبادی فراهانی روز پنجشنبه در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم، افزود: میزان واردات مرغ به بازار قم فقط چند روز طبق تعهد بوده و باید مدیریت شود تا بر اساس تعهدات تعیین شده انجام شود.

وی اضافه کرد: زمانی که مرغ عرضه شده به بازار استان روزانه ۲۰ تُن و در حالی که نیاز استان ۷۰ تُن است، به طور حتم نرخ خریدوفروش مرغ گران‌تر از قیمت مصوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: طرح‌های مرتبط با اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی باید در استان قم بررسی، کارشناسی و به تصویب برسد و مدیران استانی و نمایندگان کشاورزان نیز در این برنامه مشارکت کنند.

امیرآبادی با انتقاد از کم‌کاری دستگاه‌های ذیربط در استفاده بهینه از پساب فاضلاب، افزود: پساب فاضلاب ظرفیت بالایی است که بدون استفاده رها و در نقاطی پساب با فاضلاب ادغام می‌شود؛ محیط‌زیست، آبفا و جهاد کشاورزی فکری برای این مساله کنند و سهم کشاورزی از این بخش نیز تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: در توسعه شهرک‌های کشاورزی موفق نبوده‌ایم و شاید هم وزارتخانه جهاد کشاورزی موفق نبوده؛ قم ظرفیت ایجاد شهرک‌های کشاورزی مختلف را دارد که امیدواریم با پیگیری‌ها این اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر ضرورت  تعیین تکلیف دامشهر قم، افزود: چند هزار نفر در این شهرک زندگی می‌کنند و باید هویت این منطقه مشخص شود که شهر است یا روستا یا شهرک صنعتی؟ بر اساس کدام قانون اداره می‌شود و جزو کدام تقسیمات کشاورزی است؟

نماینده قم در مجلس اضافه کرد: تکلیف زمین‌های حاشیه شهر نیز باید مشخص شود که اگر کشاورزی است، در حوزه زمین‌های کشاورزی قرار گیرد و اگر آب برای کشاورزی ندارد به‌عنوان حریم شهر به شهرداری سپرده شود که به فضای سبز تبدیل شود؛ اگر این زمین‌ها مالک خصوصی دارد نیز اجازه دهید تکلیفش را روشن کند.

وی ادامه داد: این زمین‌ها روز به روز تبدیل به بیابان می‌شود و گرد و غبار آن آسایش مردم را سلب می‌کند؛ اگر بگوییم مزارع کشاورزی است و نباید دست زد، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه