English

حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا:

عظمت و شوکت مسلمانان در گرو وحدت است

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: وحدت مسلمانان به معنای یگانگی و هماهنگی مسلمانان در سایه توحید و نبوت و قرآن و تکیه نکردن آنها بر تفرقه های مذهبی و قومی است.

عظمت و شوکت مسلمانان در گرو وحدت است

به گزارش خبرنگار موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا، امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به تفسیر آیه ۲۱ سوره احزاب ((لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن کانَ یَرجُو اللَّهَ وَالیَومَ الآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثیرًا)) بیان کردند: یکی از شیوه های مهم تربیتی معرفی الگوی خوب است تا مردم به سراغ الگوهای نامناسب نروند و لذا خداوند اسوه حسنه را برای تربیت انسانها معرفی کرده است. 
براساس نص علوم قرآنی ما مامور به تبعیت از رسول خدا هستیم. ((وَ مَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا)) تبعیت در همه مراحل زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و.... اهم واجبات است و زندگی مسلمانان باید شبیه زندگی حضرت محمد (ص) باشد.
امام جمعه شهرستان بندرلنگه در بخش دیگر از بیانات خود ابراز داشت: حضرت محمد مصطفی (ص) در برابر افکار ظالمانه و جاهلیت آن روزگاران مقاومت کرد این بزرگوار اهانت ها و سختی ها را به جان خرید تا جمعی را مسلمان کند. چه آن زمانی که حکومت اسلامی تشکیل داد و رئیس حکومت شد و در مقابل دو ابر قدرت و امپراتوری بزرگ آن روز یعنی ایران و روم هراسی به دل راه نداد، مردم را دعوت به حق و حقیقت کرد. 
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا اظهار داشت: مبنای رفتار پیغمبر با مردم محبت وفق و مدارا بود. مثل خود مردم زندگی می کرد و با غلامان و طبقات پایین جامعه رفاقت داشت، با آنها غذا می خورد.
آن بزرگوار لباس و غذای ساده، مرکب ساده و زندگی ساده داشت و در کمال نظافت و حسن معاشرت با مردم و بدون هیچ تکبری با مردم تعامل می کرد تا جایی که برخی از صحابه گفتند: ما هرگز بخشنده تر یاری کننده تر، شجاعت و نورانی تر از رسول الله ندیده ایم.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا، ضمن تبریک میلاد با سعادت خاتم الانبیا و موسس مذهب جعفری امام صادق علیه السلام در ادامه یادآور شد: امام جعفر صادق (ص) الگوی کاملی برای وحدت مسلمانان است.تمام مسلمانان از شیعه و سنی به امام صادق (ع) افتخار می کنند و راه او را در وحدت با قدرت ادامه خواهیم داد.
وی ابراز داشت: از مردم شهرستان بندرلنگه چه از شیعه و سنی، مسئولان شهرستان که برای بزرگداشت با شکوه هفته وحدت و مراسمات اهتمام کردند تقدیر و تشکر می کنم و توصیه اکید من به مسلمانان این است که در مراسمات شب ۱۷ ربیع که مجلس بزرگ و محوری ما در مسجد جامع شیعیان بندرلنگه برگزار می شود، شرکت کنند. 
امام جمعه شهرستان بندرلنگه  بیان داشت: وحدت میان مسلمانان عبادت است و ایجاد تفرقه بین آنها حرام است.این وحدت هم در سطح داخلی هم در عرصه های دیپلماسی خارجی باید وجود داشته باشد کشورهای مسلمان منطقه باید به هم نزدیک تر شوند مشکلات فی مابین را حل کنند. باید مواظب نفوذ دشمنان اسلام باشند فریب اسرائیل را نخورند. عظمت اسلام در وحدت وگرو مسلمین نهفته است.
وی تصریح کرد: اخباری مبنی بر مذاکرات بین نمایندگان دو کشور مهم اسلامی منطقه یعنی ایران و عربستان به گوش میرسد، بسیار جای خوشحالی‌ وانرا به فال نیک خواهم گرفت و از دولتمردان دو کشور می‌خواهیم با گفت و گو مشکلات فی مابین را حل کنند. عربستان و دیگر کشورهای اسلامی بدانند آمریکا اسرائیل و دیگر کشورها استکباری خیرخواه آنها نیستند با طناب پوسیده آنها در چاه نروند سرنوشت صدام، قذافی، اشرف غنی ها را ببینند تا حقیقت استکبار بیشتر برایشان روشن شود.
وی عنوان کرد: قدرت ایران اسلامی قدرت اسلام قدرت کشورهای همسایه است ایران اسلامی سیره رسول الله  را در  برادری دنبال خواهد کرد.
وی در پایان افزود: روز عقیدتی سیاسی ارتش را به فرماندهی و مسئول عقیدتی سیاسی پدافند شهید اسماعیلیان بندرلنگه تبریک عرض می کنم ملت ما امنیت خود را مدیون نیروهای نظامی و انتظامی  از جمله پدافند هوایی هستند و برای موفقیت آنها دعا می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه