English

نصرالله پژمان‌فر:

مشکلات ورزش خراسان رضوی ریشه در ضعف مدیریت دارد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمی‌شود که مدیران دائما با جمله پول نداریم، از خود سلب مسئولیت کنند و مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی وظیفه دارد که هزینه لازم برای توسعه ورزش استان را تهیه و تامین کند.

مشکلات ورزش خراسان رضوی ریشه در ضعف مدیریت دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ضعف در مدیریت باعث شده که ورزش استان خراسان رضوی با بحران مواجه باشد.

پژمان‌فر در ادامه افزود: وضعیت بحرانی ورزش مشهد تعجب‌آور و دردناک است. وقتی ظرفیت‌های ورزش استان را می‌بینیم، این سوال پررنگ‌تر می‌شود که چرا همیشه ورزش حرفه‌ای در مشهد دچار مشکل است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: زیرساخت‌ها، امکانات و نیروی انسانی بسیار خوبی در استان وجود دارد. در بسیاری از رشته‌های ورزشی، خراسان رضوی در کشور زبانزد بوده‌است.

وی ادامه داد: زمانی کشتی بدون نام خراسان اصلا معنا نداشت و در سایر رشته‌های ورزشی هم به همین ترتیب بود، اما امروز وضعیت خوب نیست و متاسفانه پیشکسوتان ورزش استان به دلیل ضعف مدیریت نتوانستند شاگردان زیادی را تربیت کنند و همچنین ورزشکاران زیادی تصمیم گرفتند که خارج از استان به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه دهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل اساسی در حوزه مدیریت ورزش خراسان رضوی است، یعنی مدیرانی داشتیم که نتوانستند نگاه حرفه‌ای داشته باشند و همیشه دنبال حفظ و ارتقاء جایگاه مدیریتی خودشان بودند.

پژمانفر متذکر شد: انتظار مردم استان این است که با توجه به روی کار آمدن دولت و وزیر ورزش جدید، دیگر ورزش استان با مدیریت غلط و ضعیف مواجه نباشد. مدیران استان و به ویژه حوزه ورزش باید برنامه مشخصی از خود ارائه دهند تا همه بدانند که قرار است چند سال دیگر در چه جایگاهی از ورزش باشیم.

وی یادآور شد: نمی‌شود که مدیران دائما با جمله پول نداریم، از خود سلب مسئولیت کنند، چطور در سایر استان‌ها تیم‌های فوتبال می‌توانند حمایت مالی مناسبی برای خود فراهم کنند؟ مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی وظیفه دارد که هزینه لازم برای توسعه ورزش استان را تهیه و تامین کند و این همه کارخانه و صنعت در خراسان داریم، باید با همدلی و وفاق به دنبال حل مشکلات مالی ورزش استان باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم مشهد تاکید کرد: باید پول لازم برای توسعه و پیشرفت ورزش استان تامین شود و نباید برخی از مدیران فکر کنند که پول حاضر و آماده در اختیارشان قرار می‌گیرد تا آنها صرفا تقسیم کننده این منابع مالی باشند و آنها از راه‌های مختلف باید به دنبال خلق پول برای ورزش باشند.

وی در ادامه گفت: تحول در مدیریت یکی از خواسته‌های ما است. شخص اول ورزش استان باید همه افرادی که می‌توانند در ورزش خراسان رضوی نقش مفیدی ایفا کنند را دور یک میز جمع کند و مدیری مناسب ورزش استان است که پشت میز ننشیند و مشارکت جوینده و فعال باشد.

وی گفت: خراسان رضوی باید در ورزش کشور حرف برای گفتن داشته باشد. متاسفانه شاهد هستیم که شرکت‌ها و ارگان‌های استان در خارج از خراسان رضوی سرمایه‌گذاری می‌کنند و اسپانسر می‌شوند که از نتایج ضعف مدیریت در استان است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت تیم پدیده مشهد عنوان کرد: این یک قصه و گفت‌وگوی تلخ می‌شود اگر برخی مسائل را بازگو کنم و وظیفه من نماینده نیست که به دادگاه و مراکز مختلف بروم تا با چنگ و دندان تیم را نگه داریم.

پژمانفر در خاتمه خاطرنشان کرد: در نهایت بازیکن اصلی تیم را بفروشند، نتوانند بازیکن جدید اضافه کنند و در آستانه آغاز لیگ برتر وضعیت تیم به شکلی باشد که با یک نیروی حداقلی بخواهند وارد زمین شوند و طبیعتا با این شرایط امیدی برای کسب نتیجه باقی نمی‌ماند و باید این مشکلات حل شود. مدیری در ورزش استان نیاز است که شعار ندهد، گزارش روزانه و هفتگی بدهد تا این گره‌ها باز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه