English

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی:

تعاون در کشور باید متحول شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: اگر تعاونی در مملکت وجود داشت، روستاها به این روز نمی‌افتادند، حاشیه شهری توسعه پیداکرده و هرچه می‌دویم، نمی‌توانیم آن را جمع کنیم، این‌ها ایلات و عشایر سرخس و کلات هستند.

تعاون در کشور باید متحول شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: تعاون در کشور باید متحول شود ، باید کارخانه مانده به زمین را به افرادی داد که بتوانند کارخانه را راه ببرند، شرکت تعاونی باید سرمایه را به نیروی کار بسپارد.

آیت‌الله علم‌الهدی این سخنان را در در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد و در ادامه افزود: این‌که یک اداره تعاونی باشد، درش را باز کنند و بگویند بروید تعاونی تشکیل دهید و کاری داشتید بیاید اینجا، بعد هم یک سال بدوند و آیا کارشان انجام بشود یا نشود، این‌که تعاونی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین با اشاره به نمونه‌ای از ناکارآمدی تعاونی‌ها در مناطق روستایی اشاره اظهار کرد: جهاد کشاورزی به اسم آبخیزداری جلوی مراتع را گرفت و با این کار زندگی عشایر کلات و سرخس را نابود و آن‌ها را در مشهد حاشیه نشین کرد.

وی در ادامه سخنان افزود: کوه‌های هزار مسجد کانون تولید گوشت کشور بوده و با رمه‌داری، گوشت مملکت را تأمین می‌کردند، اشتباهی را جهاد کشاورزی به اسم آبخیزداری انجام داد و جلوی مراتع را گرفت که سبب بروز آسیب جدی به این حوزه شد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: یک‌سوم حاشیه شهر مشهد را روستاییان همین کوه‌های هزار مسجد تشکیل می‌دهند و زندگی‌شان نابود شده، افرادی که در آن زمان به پول الان شاید میلیارد‌ها تومان سرمایه داشتند؛ اگر تعاونی در مملکت وجود داشت، این‌ها به این روز نمی‌افتادند، حاشیه شهری توسعه پیداکرده که هرچه می‌دویم، نمی‌توانیم آن را جمع کنیم، این‌ها ایلات و عشایر سرخس و کلات هستند.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: وضعیت باغداران سیب در آذربایجان غربی که محصول سیب آنان در دره قاسم‌لو در حال پوسیدن است و حمایت نمی‌شوند، اگر تعاونی در کشور وجود داشت و از روستاییان حمایت می‌شد، قیمت سیب در بازار افزایش نمی‌یافت.

وی تاکید کرد: مردم در معیشتشان مستأصل شده‌اند، خاطرنشان کرد: در همین مشهد چندین کارخانه خوابیده که هم ابزار و هم نیروی انسانی دارد، اما کار آنان خوابیده، اگر تعاونی وجود داشت این اتفاق نمی‌افتاد.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان سخنان خود متذکر شد: تسهیلات را به صاحب کارخانه ندهید که ببرد جای دیگری سرمایه‌گذاری کند، به کارگری بدهید که آن کارخانه با او پیش می‌رود، آقای صاحب کارخانه هم بشود سهامدار آن تا جلوی سوءاستفاده از تسهیلات گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه