English

انتقاد مرادی از عدم حضور هرمزگانی ها در کابینه دولت رئیسی

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس، نسبت به عدم حضور افراد توانمند هرمزگانی در کابینه دولت سیزدهم انتقاد کرد.

انتقاد مرادی از عدم حضور هرمزگانی ها در کابینه دولت رئیسی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر یکشنبه (31 مرداد ماه)  مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل سوم، اظهار کرد: رفع تبعیضات ناروا و تقسیم امکانات عادلانه برای همه در زمینه مادی و معنوی در قانون مورد تاکید قرار گرفته است.

وی گفت: ما در کابینه دولت سیزدهم 19 وزیر داریم، وقتی مردم نگاه می کنند متوجه می شوند که بسیاری از استان ها هیچ سهمی از کابینه دولت ندارند. تاکید و نگاه ما به شایسته سالاری است. حرف ما این است کسانی که شایستگی لازم دارند در جایگاه وزیر یا معاون وزیر قرار گیرند. اگر برای هر وزیر پنج معاون در نظر بگیریم تعداد زیادی اعضای کابینه را تشکیل می دهد که می خواهند به مردم خدمت رسانی کنند.

این عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: بعضی استان ها مثل استان هرمزگان هیچ سهمی در کابینه ندارند. ما در هر زمینه ای افراد متخصص داریم اما لابی بازی بلد نیستیم. ما نیروهای بسیار خوبی در استان هرمزگان در سطح ملی داشتیم که خوب عمل کردند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس ادامه داد: ما هنرمندان، ورزشکاران، سیاستمداران و اساتید دانشگاه درجه یک زیادی داریم، همچنین کارآفرینان و خیرین زیادی در این استان وجود دارد؛ چرا نباید در کابینه دولت سیزدهم از ظرفیت های این استان استفاده شود؟

وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته دولت یازدهم و دوازدهم از ظرفیت های این استان استفاده نکردند، گفت: از دولت آقای رئیسی می خواهم اگر می خواهند به شعار عدالت خود پایبند باشند، در کنار فساد ستیزی و موضوع شایسته سالاری دقت کنند. اگر ماجرا به همین منوال پیش برود هرمزگان هیچ سهمی در کابینه دولت نخواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار ضمن نپذیرفتن آن گفت: طبق آئین نامه شما باید اخطار را خطاب به هیات رئیسه مجلس بگویید. نه اینکه با دولت صحبت کنید. به نظر اینجانب مبنای انتخاب وزرا نباید استانی باشد، شایستگی، تخصص و تجربه مسائلی است که باید مورد توجه واقع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه