English

پیش بینی احتمال جاری شدن سیلاب در هرمزگان

طی امروز تا اوایل هفته آینده نیز استان تحت تاثیر فعالیت سامانه فصلی خواهد بود که موجب بارش باران در بعضی مناطق می شود.

پیش بینی احتمال جاری شدن سیلاب در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی حمزه نژاد کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با تدوام فعالیت سامانه فصلی و وزش بادهای شدید جنوب شرقی، کماکان دریا مواج خواهد ماند.
حمزه نژاد افزود: طی امروز سرعت باد در برخی مناطق به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به محدوده ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید. طی فردا (جمعه) تا حدی از شدت باد کاسته خواهد شد.
وی گفت: توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی جدا از تردد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد.
حمزه نژاد افزود: همچنین با تقویت سامانه فصلی، در ساعات بعد از ظهر و شب در ارتفاعات استان و همچنین مناطق مستعد، رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق، تند باد لحظه‌ای گاه گرد و غبار پیش بینی می‌شود.
وی گفت: با توجه به احتمال وقوع بارش‌های نسبتاً سنگین و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و مجاورت مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری شود.
به گفته حمزه نژاد با توجه به افزایش رطوبت نسبی، طی امروز نوسانات دمایی تغییرات چندانی نخواهد داشت و از اوایل هفته آینده افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه