English

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کشور:

۵۰ هزار مهد کودک در سطح کشور فعالیت می‌کنند

رئیس سازمان تعلیم وتربیت کشور در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش مازندران از فعالیت 50 هزار مهد کودک و مرکز نگهداری کودکان در سطح کشور خبر داد.

50 هزار مهد کودک در سطح کشور فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علیرضا حاجیان زاده در جلسه شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران که با حضور مجازی اعضای شورای معاونین شهرستانها و مناطق استان برگزار شد اظهار داشت: تاکنون در کشور به کودکان زیر 6 سال توجه کمتری از نقطه نظر تعلیم و تربیتی شده است در صورتی در نظام های توسعه یافته دنیا پایه علمی و تربیتی و شخصیتی از دوران کودکی شکل می گیرد نگاه تعلیم و تربیتی از دوران کودکی بر روی افراد وجود دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تأکید مقام معظم رهبری جریان جدیدی ایجاد و منجر به تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در کشور شد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کشور گفت: بیش از 8 میلیون کودک زیر 6 سال در کشور وجود دارند که حدود 2 میلیون نفر از آنان زیر نظر مهدهای کودک و بقیه در خانه ها هستند و سیاست ما جدا کردن کودکان از اولیایشان نیست چرا که بهترین مهد، آغوش گرم خانواده است اما برنامه ریزی محتوایی ما برای تمام کودکان زیر شش سال خواهد بود، چه آنهایی که تحت پوشش مهدها هستند و چه آنهایی که در خانه هستند.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین مباحث ما تولید محتوا است و در این زمینه خانواده ها را نیز در نظر داشته و برای آنان نیز محتواهایی تولید خواهیم کرد.

حاجیان زاده از وجود 50 هزار مهد کودک و مرکز نگهداری کودکان در کشور خبر داد و افزود: 20 هزار مهد کودک دارای مجوز از سازمانهای دیگر هستند و 30 هزار مهد کودک از آموزش و پرورش مجوز دارند و اما هم اکنون تمام مهدهای کودک تحت مدیریت یکپارچه قرار خواهند گرفت و به لحاظ ساختار، محتوا، مجوز و... زیر نظر سازمانی ملی تعلیم و تربیت کودک فعالیت خواهند کرد.

وی ابراز داشت: این مدیریت یکپارچه باید راهبردی بوده و سیاست گذاری، هدایت، حمایت، استانداردسازی و نظارت را بر عهده بگیرد.

این مقام مسئول کشوری تصریح کرد: در بحث تولید محتوا قائل به آموزش ذهنی و ارتقاء اطلاعات ذهنی نیستیم بلکه تمرکز ما بر روی ارتقاء توانمندی و ارتقاء یادگیری خواهد بود.

وی خانواده، رسانه ملی، و صنایع فرهنگی را از جمله عناصر تأثیرگذار در این کار دانسته و گفت: رویکردهای ما در این سازمان، تولید محتوا برای کودکان، آموزش خانواده ها، آموزش مربیان و هماهنگ سازی عناصر و سازمانهایی که کار کودک می‌کنند می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه