English

محمد موسوی:

ویروس دلتا به سرعت در بین افراد در حال چرخش است و باید منتظر یک فاجعه انسانی بود

رییس بیمارستان هاشمی‌نژاد بیان کرد: دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان برای این حجم از بیماران کفایت نمی‌کند از همین رو از دستگاه‌های متعدد و کپسول اکسیژن برای کمک به بیماران تنفسی بهره گرفته می‌شود.

ویروس دلتا به سرعت در بین افراد در حال چرخش است و باید منتظر یک فاجعه انسانی بود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد موسوی رییس بیمارستان هاشمی‌نژاد عنوان کرد: حجم بیماران حاد تنفسی به حدی رو به افزایش است که به ناچار بخش‌های مختلف را در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌دهیم اما همچنان در اورژانس، صفی از بیماران منتظر بستری در بخش‌ها هستند.

موسوی در ادامه این خبر افزود: بیماران بدحال عموما ۱۰ تا ۱۴ روز در بیمارستان بستری هستند و از سوی دیگر روزانه افزایش بسیار زیاد بیماران نیازمند بستری نشان می‌دهد که ویروس دلتا خانواده‌های بسیاری را درگیر خود کرده است.

رییس بیمارستان هاشمی‌نژاد در بخشی دیگر اظهار کرد: شرایط از حد اورژانس خارج شده و اگر خانواده‌ها همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را نادیده بگیرند متاسفانه باید منتظر یک فاجعه انسانی بود.

وی همچنین تصریح کرد: به دلیل حجم بالای تعداد بیماران ۳۰ تخت به اورژانس تنفسی افزوده شده است و بخش‌ها تخلیه و در اختیار بیماران مبتلا به ویروس دلتا قرار می‌گیرد.

موسوی تاکید کرد: توان کادر درمان و امکانات بیمارستانی محدود است و این پرسنل ۱۸ ماه بدون هیچ استراحتی از بیماران مراقبت کردند بنابراین اگر مردم بی‌توجه به شرایط به زندگی خود ادامه دهند قطعا درد و رنج بیشتری را برای از دست دادن عزیزی تجربه می‌کنند .

وی گفت: ۷ تخت به ای سی یو این مرکز درمانی افزوده شده است، اما هنوز بیمارانی هستند که در  انتظار انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند و ویروس دلتا در خراسان رضوی به سرعت در بین افراد در حال چرخش است و عوارضی سخت‌تر از عوارض ویروس کرونا چینی یا انگلیسی از خود بروز می‌دهد.

رییس بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد با ابراز تاسف ادامه داد: دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان برای این حجم از بیماران کفایت نمی‌کند از همین رو از دستگاه‌های متعدد و کپسول اکسیژن برای کمک به بیماران تنفسی بهره گرفته می‌شود.

موسوی در خاتمه خاطر نشان کرد: به دلیل شرایط جغرافیایی بیمارستان حدود ۳۵ درصد بیماران را اتباع و مهاجرین تشکیل می‌دهند که به آنها هم همانند سایرین خدمت رسانی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه