English

ایرج حریرچی:

امکان انتقال سویه دلتا از طریق افراد واکسینه شده وجود دارد/ هر فرد مبتلا به کرونای دلتا ۵ تا ۹ نفر را درگیر می‌کند

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه هر فرد مبتلا به کرونای دلتا ۵ تا ۹ نفر را درگیر می‌کند گفت: باتوجه به قدرت سرایت پذیری ویروس دلتا نظر تمام مراجع بین‌المللی این است که باید یک آرایش جدید برای مقابله با این بیماری در نظر بگیریم.

امکان انتقال سویه دلتا از طریق افراد واکسینه شده وجود دارد/ هر فرد مبتلا به کرونای دلتا ۵ تا ۹ نفر را درگیر می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت: ۹۰ درصد شهرستان‌های ما در حالت قرمز و نارنجی قرار دارند. همچنین ویروس دلتا کل کشور‌های جهان از جمله کشور ما را در نوردیده است.

او افزود: تفاوت ویروس دلتا با ویروس ووهان و انواع واریانت‌های قبلی این است که قدرت سرایت پذیری آن‌ها کمتر بوده است به شکلی که هر یک نفر یک الی سه نفر را مبتلا می‌کرد، اما طبق اعلام رسمی CDC هر فرد مبتلا به واریانت دلتا ۵ تا ۹ نفر را درگیر می‌کند.

حریرچی گفت: همچنین بار ویروسی افراد مبتلا به ویروس دلتا هزار برابر در دستگاه تنفسی و ریه بیشتر از یک فرد مبتلا به واریانت‌های دیگر این ویروس خواهد بود. در نتیجه نظر تمام مراجع بین‌المللی این است که ما یک آرایش جدیدی را برای مقابله با این بیماری باید در نظر بگیریم.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: باتوجه به شرایط پیش آمده و قدرت سرایت بالا باید توجه داشت که تمام دستاورد‌هایی که اکثر کشور‌ها در خصوص کنترل این ویروس به دست آوردند می‌تواند کاملاً از بین برود و بنابراین نیازمند تدابیر جدید خواهیم بود.

او گفت: راه مقابله با ویروس دلتا همچنان واکسیناسیون فراگیر و سراسری همه جمعیت است و همه واکسن‌های تولید شده فعلی این قابلیت را دارند که با این ویروس مبارزه کنند. همچنین تا زمان واکسیناسیون عمومی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از قبیل فاصله‌گذاری اجتماعی، شست و شوی دست‌ها و استفاده از ماسک ضروری خواهد بود.

امکان انتقال سویه دلتا از طریق افراد واکسینه شده وجود دارد

حریرچی بیان کرد: همچنین باید توجه داشت که واکسیناسیون ابتلای شدید، بستری و مرگ ومیر ناشی از ابتلا به دیگر وارینات‌ها را بیش از ۹۰ درصد کاهش می‌دهد، اما در خصوص ویروس دلتا بر اساس مستندات علمی باید گفت ممکن است افراد مبتلا به این نوع از ویروس کرونا بدون علامت باشند و حتی افراد واکسینه شده مبتلا به ویروس دلتا مانند افراد غیر واکسینه شده ناقل ویروس خواهند بود؛ بنابراین باید سرعت واکسناسیون افزایش پیدا کند و در عین حال دستورالعمل‌ها رعایت شود.

او تاکید کرد: متاسفانه درصدی از مردم در برخی از استان ها، قومیت‌ها و رده‌های شغلی استقبال مناسبی از واکسیناسیون ندارند و حدود ۴۰ درصد در رده‌های سنی مختلف برای واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند. همچنین ناهماهنگی شناختی که افراد در برابر خطر ویروس دلتا دارند سبب شده تا رفتن به مسافرت‌ها و دورهمی‌ها در تعطیلات اخیر افزایش یابد.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: برخی از افراد با علم به خطرناک بودن این ویروس نه تنها دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند، بلکه عده‌ای برای کسب درآمد و گذراندن زندگی شان منکر کرونا می‌شوند که باید این مشکلات از طریق رسانه ملی برطرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه