English

محمدی عنوان کرد:

جذب ۴۲ میلیارد تومان اعتبار آب روستایی/ تخصیص ۷۱ درصد از اعتبارات سال گذشته

فرماندار همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته اعتبار آب روستایی نداشتیم که امسال ۴۲ میلیارد تومان در این حوزه جذب شده است، گفت: تخصیص اعتبارات سال گذشته در اعتبارات سرمایه استانی از ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ۲۱ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۷۱ درصد است که بخشی از آن در اختیار سازمان مدیریت و بخش دیگر مربوط به میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها است.

جذب 42 میلیارد تومان اعتبار آب روستایی/ تخصیص 71 درصد از اعتبارات سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمدی، فرماندار شهرستان همدان   تصریح کرد: سه درصد اعتبار نفت و گاز از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون به پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور ۳۰ میلیارد به ۵۴ میلیارد تومان افزایش یافته است، همچنین در سال گذشته اعتبار آب روستایی نداشتیم که امسال ۴۲ میلیارد تومان در این حوزه جذب شده است.

 فرماندار همدان گفت: جمع اعتبارات سال جاری ۱۳۱ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی در مقایسه اعتبارات سال گذشته و امسال اظهار کرد: سال گذشته میزان اعتبارات تملک دارایی‌ها ۲۷ میلیارد تومان بود که به ۲۸.۹ میلیارد تومان رسیده که حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

محمدی مطرح کرد: تخصیص اعتبارات سال گذشته در اعتبارات سرمایه استانی از ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ۲۱ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۷۱ درصد است که بخشی از آن در اختیار سازمان مدیریت و بخش دیگر مربوط به میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها است.

فرماندار همدان اضافه کرد: در بخش راه‌های روستایی از ۸۳۰ میلیون تومان ۲۶۲ میلیون تومان تخصیص یافت، در ارزش افزوده نیز از ۱۳ میلیارد، ۵.۱ میلیارد تومان و در توازن منطقه‌ای از ۳۶ میلیارد، ۱۱.۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات سال گذشته ۶۳ درصد تخصیص اعتبار داشتیم که در شرایط فعلی می‌توان بیش از این کار کرد، گفت: نگاهمان باید به برنامه‌های بالادستی باشد، برنامه سه ساله هر شهرستان نقشه راه همه مدیران است و تا پایان سال‌جاری برنامه‌ها باید به سرانجام برسد تا شاخص‌ها را ارتقاء دهیم و از آنها دفاع کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه اخیرا ۱۱۰ میلیارد تومان در رابطه با بافت تاریخی همدان جذب شده است، بیان کرد: پروژه‌ها نبابد فرسایشی شود زیرا وقتی چند سال‌ از عمر یک پروژه می‌گذرد مستهلک می‌شود بنابراین باید توان بیشتری در این مسیر گذاشته شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ۱۲ سال از عمر پروژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرک شهید مدنی می‌گذرد که باید زودتر راه‌انداری می‌شد، با عنایت به بزرگداشت این عالم ربانی قرار است با هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی در ۲۰ شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.
 

محمدی در ادامه ورودی‌های همدان زیبنده این شهر تاریخی ندانست و تصریح کرد: در این راستا اعتبار یک میلیارد تومانی در اختیار شهرداری مریانج گذاشته شده تا برای ساماندهی جاده کرمانشاه هزینه شود، همچنین برای شهر جورقان نیز برنامه این چنینی در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه همدان نیاز به آب پایدار دارد، اضافه کرد: متأسفانه در دولت‌های قبلی و فعلی حوزه آبریز تعریف نشده است و به همین دلیل کردستان و زنجان اجازه تأمین آب را به ما نمی‌دهند در حالی که در تعریف حوزه آبریز آمده است می‌تواند آب چند حوزه را تأمین کند.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه ۹ حلقه چاه در خالقوردی حفاری شده که طی دو هفته آینده در مدار قرار می‌گیرد و به تأمین آب کمک می‌کند، یادآور شد: بعضی از چشمه‌ها با ۵۰ تا ۶۰ میلیون قابل بهره‌برداری هستند همچنین بعضی از قنوات را می‌توان به چرخه برگرداند که این موارد به پیگیری و ممارست نیاز دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه