English

عتاب استاندار کردستان به مدیران بی توجه به طرح های مدیریت بحران

استاندار کردستان با عتاب به مدیرانی که بی توجه به طرح های حوزه مدیریت بحران هستند، گفت: سازمان بازرسی با این مدیران به جرم ترک فعل برخورد قانونی خواهد کرد.

عتاب استاندار کردستان به مدیران بی توجه به طرح های مدیریت بحران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز یکشنبه در جلسه مدیریت بحران استان کردستان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید در گام اول بحران‌های شناسایی شده در استان را اولویت بندی کرده و نقشه راه پیشگیری و مقابله با آن را تبیین کنند.

وی اضافه کرد: همچنین لازم است دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب اعتبارات بخش مدیریت بحران را از وزارتخانه‌های متبوع خود اقدام کرده تا بتوان طرح‌های مختلفی در این زمینه اجرا شود.

استاندار کردستان با انتقاد بر بی توجهی برخی از مسوولان نسبت به اجرای برخی طرح‌ها یادآور شد: قانون به سازمان بازرسی اجازه داده آن عده از مدیرانی که توجهی به طرح‌ها به ویژه طرح‌هایی که در راستای اهداف مدیریت بحران برای کاهش خطرات برنامه ریزی شده به عنوان ترک فعل مورد محاکمه قرار دهد.

وی بر تقسیم کار و آمادگی کامل همه دستگاه‌ها در مواقع بحرانی تاکید کرد و افزود: امیدواریم اتفاق خاصی در سطح استان روی ندهد اما ضرورت دارد همه دستگاه‌ها و نهادها آمادگی کامل برای مقابله با سوانح و اتفاقات احتمالی در تمام ایام را داشته باشند.

مرادنیا با بیان اینکه لازم نیست که با هشدارهای مداوم فضای جامعه را نسبت به احتمال ایجاد حوادث ملتهب کرد، تاکید کرد: برخی مشکلات و اماکن حادثه خیز از گذشته‌های دور وجود داشته اند که باید آنها را اصلاح و ایمن سازی کرد.

وی افزود: اولین شرط کار و دفع خطر مدیریت درست و اولویت بندی مشکلات است که در این راستا می‌توان نقاط حادثه خیز را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

استاندار کردستان اظهار داشت: برای نمونه مناطق مستعد سیل و یا جاده‌هایی که محل تردد نفتکش هاست و نقاط ‌حادثه خیز دارد را باید شناسایی و آنها را ایمن سازی کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان نیز گفت: این مدیریت به منظور کاهش مخاطرات مختلف 48 طرح را با یک هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار تدوین کرده است.

محمد فلاحی افزود: این طرح ها به منظور کاهش مخاطرات حوادث و بلایای طبیعی و دست ساخت انسان تدوین شده که در صورت تامین اعتبار از سوی دستگاه‌های اجرای تا سال 1404 اجرا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه