English

موج در گزارشی اختصاصی بررسی می کند؛

تزریق کرونا به جزیره قشم

با باز شدن اماکن تجاری، بازار ها و راه های ارتباطی دریایی به قشم، شاهد موج عظیمی از شیوع کرونا خواهیم بود.

تزریق کرونا به جزیره قشم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، از صبح دوشنبه یکم اردیبهشت ماه، با دستور رئیس جمهور، تمامی اماکن تجاری و بازارهای جزیره قشم شروع به فعالیت کردند. از این رو با توجه به باز شدن راه های ارتباطی جزیره قشم با سرزمین اصلی، شاهد ورود مسافران بودیم که باعث نگرانی ساکنان جزیره و خشم آنها شده است.

علی رغم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور، در برخی از اماکن و مراکز تجاری قشم شاهد عدم رعایت این طرح از سوی مسافران هستیم که این مساله سبب شده است تا شیوع ویروس کرونا در جزیره روندی افزایشی به خود گیرد و نگرانی هر چه بیشتر شهروندان را دامن بزند.

از سوی دیگر در حالی که برخی نهادها با پاکسازی و ضدعفونی کردن شبانه خیابان ها، معابر و محله ها به مقابله با این ویروس مشغول هستند، بنا به گفته ساکنان جزیره با ورود مسافران تلاش این نهادها کارگر نبوده و هر روز به تعداد مبتلایان کووید۱۹ اضافه می شود.

جزیره قشم تا دیروز؛ ششم اردیبهشت ماه با ۴۲ نفر مبتلا به کرونا نسبت به جمعیت خود وضعیت خطرناکی دارد که پیش بینی می شود با ورود مسافران و راه اندازی مکان های عمومی، آمار مبتلایان افزایش یابد.

این درحالیست که علی نصری فرماندار شهرستان قشم چندی پیش در همین راستا اظهار داشت: با توجه به سخنان رئیس جمهور و دستور استاندار هرمزگان، هماهنگ با سراسر کشور، مجتمع های تجاری و بازار های قشم از یک اردیبهشت در ساعت معین مجاز به از سرگیری فعالیت هستند.

علی احمدی یکی از شهروندان جزیره قشم در گفتگو با خبرگزاری موج با لحن گلایه آمیز گفت: ورود مسافران به جزیره باعث افزایش امکان ابتلا به بیماری و به خطرافتادن سلامت قشم‌وندان به خصوص مشاغلی که مجبور به فعالیت در این روزها هستند، شده است.

وی افزود: ساکنان این جزیره با فعالیت دوباره اماکن عمومی به ویژه بازاریان و باز شدن راه های ورودی قشم به شدت مخالف هستند و اکثر آنها خواستار بسته شدن راه های ورودی قشم به روی مسافرانند.

شهروند دیگری گفت: ورود مسافران به جزیره، مخالفت برخی بازاریان را نیز به همراه داشته است به طوری که کسبه حفظ سلامت خود و خانواده شان را مهم تر از رونق اقتصادی جزیره می دانند.

آنچه بدیهی است؛ ساکنان جزیره قشم هرساله با آغوشی باز به استقبال مسافران می روند اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامت قشم وندان، از هموطنان خود خواسته اند تا به این جزیره سفر نکنند، خواسته ای که به نظرچندان پربیراه نیست و انتظار می رود برای جلوگیری از شیوع کووید 19 قدری جدی تر به آن پاسخ داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه