English

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

حل مشکلات کشور با مدیریت جهادی میسر می‌شود

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: حل مشکلات کشور تنها با مدیریت جهادی میسر می‌شود و این مسیری است که انقلاب از زمان شکل گیری پیش گرفته است.

حل مشکلات کشور با مدیریت جهادی میسر می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام ناصر رفیعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه قم در مصلای قدس با اشاره به اینکه مدیریت جهادی به معنای کار در کنار مردم و برای مردم است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی از زمان شکل‌گیری همواره با مشکلات متعددی روبرو بوده و توانسته با مدیریت جهادی از آن‌ها عبور کند، امروزه نیز باید تمام ارکان کشور با مدیریت جهادی مشکلات را برطرف کنند.

رفیعی با بیان اینکه به ازای هر صندلی در مجلس شورای اسلامی، ۵۶ نفر ثبت نام کرده‌اند، گفت: باید کسانی وارد این عرصه شوند که توان کار جهادی و انقلابی در راه گره گشایی از مشکل مردم را داشته باشد و کسانی که فاقد چنین ویژگی‌هایی هستند، نباید به عنوان کاندیدا در انتخابات وارد شوند.

وی اظهار داشت: برای ایجاد و استمرار انقلاب اسلامی، صدها هزار جوانان جان خود را فدا کرده‌اند که باید همه مسئولان خود را پاسدار آرمان شهدا که همان ولایت‌پذیری، حفظ انقلاب، حجاب و عفاف در جامعه و اقامه اسلام و دین در کشور است، بدانند.

رفیعی، مدیریت جهادی را لازمه کنونی کشور دانست و افزود: مدیریت اداری و جهادی ۲ نوع مدیریت است که با توجه به شرایط کشور، کار اداری نمی‌تواند گره گشای مشکل‌های کشور باشد بلکه حل این مشکل‌ها نیاز به روحیه و کار جهادی دارد.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی کشور ضعف مدیریت جهادی و کارآمد است، افزود: توفیق‌های کشور در بخش‌های مختلف با روحیه جهادی رقم خورده است و حل مشکل‌های اقتصادی کنونی نیز با این روحیه ممکن است.

رفیعی، اظهار داشت: اختلاس و خیانت در زمان اهل بیت(ع) نیز وجود داشته است ولی آنچه مهم است، این است که ائمه اطهار(ع) در مواجهه با این افراد با سرعت و شدت برخورد می‌کردند.

وی سیاست زدگی را از جمله آسیب های مدیریتی در کشور دانست و گفت: باید برای انتصاب و تغییر مدیران کشور به عملکرد و توانمندی‌های آن‌ها توجه شود نه به گرایش‌های سیاسی آن‌ها و بی‌توجهی به این موضوع موجب شده تا با روی کار آمدن یک جریان سیاسی، در اولین اقدام تمام مدیران را در کشور تغییر می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه