English

آیت الله سید حسن عاملی:

آزادی بیان از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است

امام جمعه اردبیل گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمام اعتراضات و انواع اعتراضات قانونی را به رسمیت شناخته و آزادی بیان و اعتراض، از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

 آزادی بیان  از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به اتفاقات اخیر کشور اظهارکرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمام اعتراضات و انواع اعتراضات قانونی را به رسمیت شناخته و آزادی بیان و اعتراض، از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در نتیجه جایی برای توصیه بیگانگان نیست و آنها باید به فکر مردم خود باشند که مثلا در شنبه‌های فرانسه مردم در خون خود می‌غلطند اما فریادرسی ندارند.

همه آزاد هستند حرف دل خود را بزنند

امام جمعه اردبیل ادامه داد: بزرگترین هنر انقلاب ما، آزادی بیان است. همه آزاد هستند حرف دل خود را بزنند و از دولت و دولتمردان انتقاد کنند. آنچه در ایران از آزادی بیان و نقد مسؤولان وجود دارد، در هیچ جای دنیا نیست. یک اروپایی در خصوص آزادی در ایران تحقیق کرده و می‌گوید؛ «من تعجب می‌کنم از اینکه مردم ایران می‌توانند از دولت، نظام و کشور خودشان انتقاد کنند».

وی تصریح کرد: اگر در این حادثه، اجتماعات مسالمت آمیز صورت می‌گرفت، هیچ اتفاقی نمی‌افتاد و هیچ دخالتی در آن نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اذعان داشت: پمپئو گفته که «صدای مردم ایران را شنیدم. آمریکا صدای شما را شنیده و از شما حمایت می‌کند». این مرد ناپاک توضیح دهد که چگونه ناله یک پدری که فرزندش سرطان گرفته و در اثر نبود دارو مظلومانه گریه می‌کند را نمی شنود اما صدای کسی را که آمبولانس بیماران را به آتش می‌کشد را می‌شنود! ماهیت شما بر ملت ایران برملاء شده و اختفاء فایده‌ای ندارد.

وی ادامه داد: پمپئو می‌گوید؛ صدای شما را شنیدم. به نظرم گوش این مرد سنگینی دارد یا کاملا کر است! چون در بیخ گوش او هزاران بی‌خانمان آمریکایی در تونل‌ها و تاریک‌خانه‌ها ناله می‌کنند اما او آن‌ها را نمی‌شنود. ما پزشکان حاذق گوش، حلق و بینی در ایران داریم این اطباء در حذاقت خود، سرآمد دنیا هستند و می‌توانند گوش این مرد را معالجه کنند تا همیشه گوش عدالت شنو داشته باشد!!!

مردم استان اردبیل بصیرت کامل خود را به دنیا نشان دادند

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: از موضع اهالی استان در غائله اخیر با تمام وجود، قلباً و صمیمانه تشکر می‌کنم. اهالی استان بصیرت کامل خود را به دنیا نشان دادند. اگر کسی ما را نمی‌شناسد، بشناسد ما همان هستیم که در اوج تشتّت و بیچارگی، این کشور را با شاه اسماعیل صفوی یکپارچه کردیم. اما اهالی مکرم استان مصالح کلان را به خوبی تشخیص می‌دهند و سخن خود را در قالب برهان و منطق بیان می‌کند و لذا هیچ رفتار نامناسبی در استان ما اتفاق نیفتاد.

عاملی افزود: اهالی استان از اول فهمیدند که دشمن، پشت این ماجراست. وقتی ترامپ، پمپئو، اسرائیل، منافقین و مکرون جشن می‌گیرند، وقتی با پرچم بیگانه شعار می‌دهند چه کسی نمی‌فهمد که مسیر اشتباه است؟ از راهپیمائی روز چهارشنبه نیز که از حیث اجتماع در کشور بی‌نظیر بود، جدا و قلبا تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: در این خصوص، تشکر ما از نیروهای امنیتی مخصوصا نیروی انتظامی هرچقدر باشد کم است نیروی انتظامی ما با رفتاری بسیار مؤدبانه مانع از بروز مشکل شدند. این رفتار بسیار ارزشمند است که یک افسر نیروی انتظامی با بوسیدن صورت شهروند معترض مشکل را حل می‌کند. در تمام کشورها کلمه «پلیس» ملازم با خشونت است. اما در ایران پلیس رابطه بسیار عاطفی با ملت دارد.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: دشمنان ما مخصوصا آمریکا از این حادثه درس بگیرند. ملت ما در فشار اقتصادی است؛ در تحریم اقتصادی بی‌نظیر تاریخ واقع شده و گرانی بنزین طبعا در زندگی مردم تاثیر دارد اما باز مردم به سرنوشت و آینده کشور حساس هستند. با وجود گران شدن سوخت مردم بصیر ایران اسلامی به خیابان آمده و از کیان کشور خود دفاع می‌کنند. با این ملت هرچقدر درگیر شوید خودتان خراب خواهید شد. یقین بدانید مسیری که انتخاب کرده‌اید اشتباه است. بازگشت از نصف راه شکست، پیروزی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل بیان‌کرد: این را هم بدانید همچنان‌که خودتان پیش‌بینی کرده بودید طولانی شدن فشار حداکثری باعث شده تمام صنعت‌گران و بازرگانان و تجار ما راه‌های دورزدن تحریم را به خوبی یاد بگیرند. از هر مجموعه صنعتی بازدید می‌کنم می بینم به بهترین وجه بر دورزدن تحریم تسلط دارد.

وی ادامه داد: مطمئن باشید که این ملت هیچ وقت در برابر شما رکوع نخواهد کرد. ما از عاشورا یاد گرفته ایم که فقط در برابر خداوند قهار و جبار رکوع و سجده کنیم. چهل سال برای شکستن اراده و مقاومت ملت ایران تلاش کردید ولی در آخر فهمیدید که روی آب می‌نویسید.

عاملی اذعان کرد: شما باید خوب بفهمید که این ملت، شیعه امامی است که وقتی پرچم را در جنگ جمل به محمد بن حنفیه داد فرمود؛ ولو کوه از جای خود حرکت کند تو نباید در میدان جنگ، به عقب برگردی. دندان غیرت و حمیت خود را آماده کن و جمجمه خود را به خداوند عاریه بده و مثل میخ در زمین استوار باش و نگاه خود را به منتهی الیه لشگر دشمن متمرکز کن و بدان که پیروزی در دست خداست.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ملت ما در این چند روز عملا ثابت کردند که «ان فرعون و هامان و جنودهما کانوا خاطئین»! ائتلاف آمریکایی با حوادث اخیر آرزوی فتح و ظفر داشتند اما آرزوی آنها به خیبت تبدیل شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت‌مردان متوجه شوند که با بصیرت، مقاومت و تحمل مردم وظیفه سنگینی بر دوش آنها آمده است. تأمین رفاه و نیازهای حداقلی یک زندگی بی‌دغدغه و آبرومندانه مطالبه معقول، به جا و به حق ملت ماست. ما در برابر عظمت این ملت سرافکنده هستیم. بنابراین تلاش مسؤولان باید مضاعف شود.

وی ادامه داد: بر مسؤولان لازم است در اخذ چنین تصمیمات کلان قبلا همه چیز را با مردم در میان بگذارند و گره‌های ذهنی را باز کنند. ملت ما اگر با واقعیت آشنا شود، قطعا آن را می‌پذیرد.

عاملی تاکید کرد: چه ایرادای داشت که از دو ماه قبل به اطلاع ملت می‌رسید که در مصرف بنزین سالانه 7 درصد رشد داریم و فعلا به 120 میلیون لیتر در روز رسیده‌ایم که دو و نیم برابر مصرف سالانه کشور چین است و دو سال دیگر وارد کننده می‌شویم و با واردات بنزین وابسته می شویم و شمشیر آمریکا زیرگلوی ملت ما قرار می‌گیرد و چند سال دیگر کل نفت استحصالی باید به بنزین تبدیل شود یعنی تمام کارهای عمرانی و سرمایه‌گذاری‌های علمی و صنعتی باید تعطیل شود و امکان استفاده از دو هزار فرآورده نفتی کلا از بین می‌رود.

قیمت بسیاری از اجناس ربطی به بنزین ندارد

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر بازار عرضه کالا بیان کرد: از کسبه و تجار می‌خواهم با بهانه بنزین، قیمت‌ها را بالا نبرند. قیمت بسیاری از اجناس ربطی به بنزین ندارد. بترسید از روزی که گرفتار شوید، آن زمان خداوند می‌گوید به چه کسی رحم کردی تا رحم کنم؟

شغل‌ها به اینترنت وابسته است و آنها الان زمین‌گیر هستند

امام جمعه اردبیل اذعان داشت: از حوادث اخیر معلوم شد که درست کردن اینترنت ملی بسیار ضرورت دارد. بسیاری از شغل‌ها به اینترنت وابسته است و آنها الان زمین‌گیر هستند. لطفا دولت و مجلسیان محترم به ملت توضیح بدهند که چرا مثل چین و روسیه اینترنت ملی ایجاد نکرده‌اند؟ و چرا از این جهت کشور را به استقلال نرسانده‌اند؟

وی ادامه داد: گوکل می‌تواند کل موبایل‌های ما را از کار بیاندازد. میکروسافت می‌تواند کل کشور را فلج کند. تلگرام با ارز مجازی و توسعه سیطره در عرصه تجارت بتدریج کاری می‌کند که ملت ما تعلقی به دولت نداشته باشند و این بسیار خطرناک است.

خطیب نماز جمعه اردبیل بیان داشت: گاهی گفته می‌شود دولت جهت کسری بودجه دفعتا و با شیب تند اقدام به بالابردن قیمت بنزین کرده است و ما اگر بدانیم درآمد حاصل از ارتفاع قیمت بنزین برای طبقه پایین صرف می‌شود، حرفی نداریم.

عاملی تصریح کرد: در این خصوص باید گفت که خوشبختانه قوه قضائیه وارد ماجرا شده و قرار است که بر صندوق خاصی که در خزانه برای این کار درست شده و بر مصرف آن نظارت نماید.

دنیا به سرعت به سمت خودروهایی می‌رود که با برق کار می‌کنند

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: از دولت محترم تقاضا داریم حالا که سیر صعودی مصرف بنزین کشور را به بن بست می‌رساند لطفا با آینده‌نگری، از حالا در تقلیل مصرف بنزین تلاش کند. ماشین‌های گازسوز را اضافه کند. در تبدیل ماشین‌های بنزینی به گازی تسهیلات ویژه پرداخت کند. مخصوصا در ساخت ماشین‌های هیبریدی بسیار کار کند. دنیا به سرعت به سمت خودروهایی می‌رود که با برق کار می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اصلاح موارد مربوط به مناطق آزاد استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: از اینکه مجلس محترم ایرادات شورای نگهبان به منطقه آزاد را اصلاح و دوباره به آن رأی داد، به تمام اهالی استان اردبیل تبریک می‌گویم. مجلس، بعد از اصلاح و دادن رای، آن را دوباره به شورای نگهبان فرستاد. با تصویب شورای نگهبان، ابلاغ این مصوبه قطعی خواهد بود.

عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک هفته بسیج گفت: هفته بسیج را به تمام بسیجیان سلحشور و ضامنین انقلاب، به نگهبانان اصیل کشور، انقلاب و نظام و به شکنندگان ستون فقرات دشمن و مأیوس‌کنندگان استکبار جهانی تبریک عرض می‌کنم و به حضرت امام(ره) در ابداع این نیروی عظیم مردمی، درود می‌فرستم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه