English

امام جمعه اردبیل:

نیازمند تحقیقات تاریخی مسائل دوره صفویه هستیم

امام جمعه اردبیل گفت: نیازمند تحقیقات تاریخی پیرامون مسائل مرتبط با دوره صفویه هستیم.

نیازمند تحقیقات تاریخی مسائل دوره صفویه هستیم

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل با بیان اینکه اولین مسئله در ارکان گردشگری، اطلاع رسانی است. اظهار کرد: تاریخ با عظمت این مرزو بوم باید در سطح مطلوب معرفی شود و در این میان معرفی خدمات صفویه اهمیت ویژه دارد.

وی با تاکید به ضرورت تدوین تاریخ مناطق گفت: به ویژه به منظور معرفی و انتقال مواریث تاریخ شهرها تدوین چنین مجموعه‌ای ضروری است و با این وجود این مهم مورد غفلت واقع شده اشت.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه ما نیازمند تحقیقات تاریخی پیرامون مسائل مرتبط با دوره صفویه هستیم، افزود: خدمات صفویه در راستای انسجام ملی قابل توجه است و صفویه با سردمداری شاه اسماعیل صفوی توانست به حکومت‌های ملوک الطوایفی پایان بخشد.

عاملی افزود: همچنین با اطلاع رسانی از چهره‌های شاخص تاریخی لازم است روحیه صیانت از خاک و هویت تاریخی باید در بین نسل جوان ترویج شود و تنها با چنین روحیه‌ای می‌توان در مقابل هر تهدیدی ابستادگی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان شاخصه دیگر توسعه گردشگری را خلاقیت و ابتکار عنوان کرد و گفت: با ایده‌های خلاقانه می‌توان نسبت به جذب و ماندگاری مسافران اقدام کرد و در این خصوص لازم است از ایده‌های جدید نسل جوان بهره برد.

عاملی همچنین شاخصه سوم را فراهم کردن امکانات دانست و گفت: به ویژه مراکز اقامتی ، امکانات تفریحی و حتی جاذبه‌های دست‌ساز می‌تواند ماندگاری گردشگران را تضمین کند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌های توسعه شاهد عقب ماندگی تاریخی هستیم، اظهار کرد: به عنوان مثال هر زباله در طبیعت بیانگر ضعف‌هایی در آموزش جامعه است که باید جبران شود و آموزش ضرورت گردشگری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه