English

علی صالحی خبر داد؛

راه اندازی سامانه تصمیم در هرمزگان

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از راه اندازی سامانه کنترل و کاهش آمار طلاق (تصمیم) در این استان خبر داد.

راه اندازی سامانه تصمیم در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: در پی دستور ریاست قوه قضائیه طی سفر اخیر به هرمزگان، سامانه تصمیم با هدف کاهش آمار طلاق در این استان راه اندازی شد.

 صالحی گفت: در پی دستور مؤکد ریاست محترم قوه قضائیه طی سفر اخیر ایشان به استان هرمزگان مبنی بر لزوم کاهش آمار طلاق و با هدف تسریع در راه انداری سامانه «تصمیم» که از اهم اولویت های معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان است، پس از تکمیل زیرساخت ها از سوی معاونت آمار و فناوری اطلاعات، سامانه مذکور در استان هرمزگان راه اندازی شد.

این مقام قضائی تصریح کرد: سامانه تصمیم به منظور اجرای طرح کاهش طلاق و همچنین ساماندهی به مراکز مشاوره راه اندازی شده است. 

 وی یادآور شد: افراد متقاضی طلاق پیش از ورود به روند قضائی از طریق سامانه «تصمیم» ثبت نام و غربالگری شده و سپس به مراکز مشاوره که شامل خدمات روانشناسی، مددکاری و مشاوره حقوقی است معرفی می شوند.

 صالحی با اعلام اینکه، مراکز مشاوره دخیل در این طرح مورد تأیید شورای مشورتی واحد مشاوره استان هستند، اظهار داشت: اولین گام در این پروسه، تلاش در جهت ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین است. 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: به منظور تسهیل در خدمت رسانی به مراجعین، نظرات کارشناسی و مشورتی مراکز مشاوره خانواده نیز از طریق همین سامانه به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی ارسال می شود تا در صورت عدم تفاهم زوجین به ادامه زندگی مشترک و در صورت تقدیم دادخواست، به محاکم خانواده ارجاع داده شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه