English

معاون امور دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور:

دهیاران، ۳ هزار اشتغال در روستاهای کشور ایجاد کرده اند

معاون امور دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور گفت: 3 هزار اشتغال توسط دهیاران در روستاهای کشور ایجاد شده است.

دهیاران، 3 هزار اشتغال در روستاهای کشور ایجاد کرده اند

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، معاون امور دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور در جمع دهیاران بخش مرکزی و اشترینان شهرستان بروجرد، گفت: دهیاران، 3 هزار اشتغال در روستاهای کشور ایجاد کرده اند.

سعید جندقیان، افزود: برای ایجاد 3 هزار اشتغال روستایی 220 میلیارد تومان تسهیلات از پست بانک در قالب اجرای 700 طرح اجرا شده است.

او اظهار داشت: علی رغم تلاش های فراوان توفیق چندانی برای تغییر ساختار روستاها نداشته ایم، معشیت قالب در روستاها جدی پیگیری نشده است کشوری که مبنا توسعه آن کشاورزی باشد پیشرفت می کنند.

جندقیان افزود: خروج نخبگان از روستاها آرام آرام بر زندگی و رفتار اجتماعی روستا تاثیر گذاشته که عدم نگاه توسعه ای به روستاها و توجه بیشتر به شهرها یکی از اشکالات و علل عمده این مهم است.

وی اضافه کرد: ۲۸ دستگاه اجرایی خدمات رسان به روستاها در کشور داریم که برنامه های خود را طوری به روستاها عرضه می کنند که نتیجه آن مهاجرت از روستاها است.

معاون امور دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور ادامه داد: مهاجرت از روستاها بی رویه نیست و اگر شان انسان ها در روستاها حفظ شود هیچ گاه مهاجرت نخواهد کرد، اگر امکانات زیر بنایی و زیر ساختی در روستاها موجود باشد هیچ وقت مهاجرت انجام نمی شود.

او اظهار داشت: بنیاد مسکن برای اجرای طرح هادی در روستاها هیچگونه مشورت و نظر خواهی از روستاها انجام نمی دهد،  برای اجرای طرح هادی باید از نخبگان روستا نظر خواهی کرد.

وی بیان کرد: ویلا سازی شهر نشینان در روستاها بنیان کشاورزی در روستاها را نابود می کند، برای توسعه هر روستا باید پایه و اساس آن را محکم بنا کنیم.

جندقیان با اشاره به اینکه اشتغال روستایی ‌شده موضوعی برای سخنرانی ها افزود: سخنرانی و همایش دردی از اشتغال روستایی دوا نمی کند و اگر بخواهیم اشتغال روستایی رونق بگیرد باید اقتصاد روستا را متحول کنیم، امروز اشتغال روستایی را بسیاری از پولدار های شهری گرفته اند و رونقی به حال اشتغال روستایی ندارد.

معاون امور دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور گفت: از ابتدای تاسیس دهیاریها تا پایان سال 97 بیش از 19 هزار میلیارد تومان پول به دهیاریها داده ایم که سرانه توجه به روستاها در دولت های یازدهم و دوازدهم 4 برابر بوده است.

350 هزار نیروی مازاد در شهرداری های کشور اشتغال دارند

جندقیان با اشاره به اینکه 350 هزار نفر نیروی مازاد در شهرداری های کشور اشتغال دارند، افزود: جالب این است که 22 هزار پست خالی در شهرداری های کشور موجود است.

لایحه دهیاری ها در انتظار تصویب است

وی اظهار داشت: لایحه دهیاری ها بعد از 10 سال تایید شده و به دولت داده ایم و منتظر تصویب آن هستیم که به نفع دهیاران خواهد بود.

وی بیان کرد: در این لایحه برای بیمه و استخدام دهیاران کارهای خوبی انجام شده است و در این لایحه دهیاران از حقوق و مزایا و پاداش پایان خدمت بهره مند خواهند شد.

معاون دهیاری ها و شهرداری های وزرات کشور همچنین گفت: 37 هزار دهیاری در کشور وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه