English

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌و‌گو با موج:

تیم های واکنش سریع جهت مقابله با آتش سوزی در ادارات حفاظت محیط زیست لرستان تشکیل شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از تشکیل تیم های واکنش سریع جهت مقابله با آتش سوزی در عرصه های تحت مدیریت این اداره کل خبر داد.

تیم های واکنش سریع جهت مقابله با آتش سوزی در ادارات حفاظت محیط زیست لرستان تشکیل شد

مهرداد فتحی بیرانوند به خبرنگار خبرگزاری موج لرستان، گفت: در راستای حفاظت از عرصه های طبیعی، تیم های واکنش سریع جهت مقابله با حریق در تمامی ادارات شهرستان و مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان تشکیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، ادامه داد: به دلیل افزایش نسبی دما و وجود پوشش گیاهی مناسب در سطح جنگل ها و مراتع در مناطق تحت مدیریت و افزایش خطر حریق، تیم های واکنش سریع اداره کل و ادارات شهرستانی جهت مقابله با حریق های احتمالی در سطح استان تشکیل شد.

فتحی بیرانوند با اشاره به صعب العبور بودن اکثر مناطق تحت مدیریت استان اظهار داشت: در تشکیل تیم های واکنش سریع اطفاء حریق سعی شده از نیروهای زبده و کارآمد و نیز تمامی امکانات استفاده شود.

او به اهمیت زمان در مهار آتش در سطح جنگل ها و مراتع اشاره کرد وادامه داد: تشکیل تیم های واکنش سریع می تواند با حضور به موقع در محل های آتش سوزی از گسترش و سرایت حریق به مناطق دیگر جلوگیری کند.

فرهنگ سازی مناسب، چاره کار است

مهرداد فتحی بیرانوند با اشاره به آموزش و فرهنگ سازی در جلوگیری از آتش سوزی عنوان کرد: صدا و سیما و رسانه های نوشتاری، خبرگزاری ها و رسانه های فضای مجازی می توانند با اطلاع رسانی مناسب و به موقع در پیشگیری و مقابله با حریق موثر باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه میزان خسارت آتش در مناطق تحت مدیریت در سال گذشته نزدیک به صفر بوده است، گفت: با استفاده از تجارب سالیان گذشته و نیز شناسایی کانون های بحران در سطح مناطق تمام توان خود را جهت مهار آتش سوزی احتمالی به کار خواهیم گرفت.

فتحی نقش جوامع محلی از جمله عشایر و روستاهای حاشیه مناطق و نیز تشکل های مردم نهاد را در پیشگیری و مهار آتش سوزی مهم برشمرد و گفت: از این ظرفیت بالقوه در راستای همکاری جهت پیشگیری و کاهش اثرات آتش سوزی در سطح استان استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به نقش تجهیزات و امکانات در مهار آتش افزود: با توجه به اهمیت موضوع باید اعتبارات و امکانات مناسب در اختیار دستگاه های متولی جهت پیشگیری و مقابله با آتش سوزی قرار گیرد.

مردم تخلفات زیست محیطی را به 1540 اطلاع دهند

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با توصیه به مردم جهت رعایت موارد هشدار دهنده در خصوص آتش سوزی از دوست داران محیط زیست درخواست کرد هر گونه آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت را به سامانه 1540 اطلاع رسانی نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه