English

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان:

اقتصاد فرهنگ و هنر ظرفیتی برای رونق تولید است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یکی از اولویت های این اداره کل در سال جدید را توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر اعلام کرد و گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر ظرفیتی برای رونق تولید است.

اقتصاد فرهنگ و هنر ظرفیتی برای رونق تولید است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، جلال قلعه شاخانی، با تبریک سال نو به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان، در گفتگو با روابط عمومی اظهار کرد: مقام معظم رهبری با درایت و اشراف بر وضعیت و شرایط جاری کشور، سال 1398 را با عنوان سال رونق تولید نام گذاری کردند.

وی با بیان اینکه معظم له این عنوان را در راستای گره گشایی از مشکلات اقتصاد کشور و عبور از شرایط سخت کنونی برگزیده اند، عنوان کرد: اقتصاد فرهنگ و هنر ظرفیتی برای رونق تولید است.

قلعه شاخانی ادامه داد: هرچه تولید رونق بگیرد، کالا و خدمات ایرانی هم رونق می‌یابد و به تبع آن، اشتغال، بنگاه‌های تولیدی، نیروی کار و سرمایه‌های انسانی نیز تقویت و حفظ می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یکی از اولویت های این اداره کل در سال جدید را توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر اعلام کرد و گفت: فرهنگ زیربنای توسعه است و هر آنچه به فرهنگ و هنر وصل شود می تواند تجاری سازی و در بازار هنر منجر به رونق تولید و ثروت شود.

سکاندار حوزه فرهنگ و هنر کردستان ایجاد مکان دایمی برای عرضه آثار هنرمندان را ضرورتی در جهت توسعه اقتصاد هنر دانست و اذعان کرد: با رایزنی های انجام شده با شهرداری سنندج و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقدمات راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج فراهم شده است.

وی با بیان اینکه پتانسیل خوبی برای کار فرهنگی و هنری در کردستان وجود دارد، خاطر نشان کرد: وجود جمع کثیری از هنرمندان افتخارآفرین و بزرگ در سطح ملی و جهانی در کردستان وجه تمایز ما با سایر استان های کشور است و لازم است از این ظرفیت برای توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر بهره گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، با بیان اینکه توجه به حوزه فرهنگ و هنر یکی از راهکارهای برون رفت از مسائل و مشکلات جامعه است، ابراز داشت: اگر پرداختن به هنر در سبد خانوار قرار گیرد هر کسی با هر هزینه ای می تواند در این زمینه فعالیت کند و علاوه بر اشتغالزایی و بالا بردن توان معیشتی هنرمندان می تواند موجب درآمدزایی برای استان شود.

قلعه شاخانی در خاتمه رونق تولید ملی را موجب گشوده شدن گره های کور اقتصادی کشور دانست و خاطر نشان کرد: اگر تولید رونق یابد، می توان شاهد حل مشکلات معیشتی مردم، بی نیازی کشور از بیگانگان، اشتغالزایی و کارآفرینی در جامعه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه