English

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان خبرداد:

اعطای تسهیلات کم بهره به متقاضیان ایجاد کسب و کار فرهنگی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج خبر داد و گفت: در همین راستا تا سقف 300 میلیون تومان تسهیلات کم بهره به متقاضیان ایجاد کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر اعطا می شود.

اعطای تسهیلات کم بهره به متقاضیان ایجاد کسب و کار فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، جلال قلعه شاخانی با اشاره به رایزنی های انجام شده برای راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج اظهار کرد: گذر فرهنگ و هنر، خیابان، میدان، بازار یا گذری است که در آن مجموعه ای از کسب و کارهای فرهنگی و هنری فعالیت می کنند و فضای بیرونی آن؛ پیاده راهی برای عرضه هنر خیابانی، آئینی و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری است.

وی با بیان اینکه راه اندازی گذر فرهنگ و هنر ظرفیتی برای توسعه اقتصاد هنر است، عنوان کرد: گذر فرهنگ و هنر با همکاری شهرداری سنندج، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف احیای شهرسازی فرهنگ مدار و رونق کسب و کارهای فرهنگی اجرا می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین وی ادامه داد: در این جلسات که با همراهی شهردار سنندج برگزار شد، با راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج موافقت و مقدمات اجرای آن نیز فراهم شده است.

وی از اعطای تسهیلات کم بهره به متقاضیان ایجاد کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر خبر داد و افزود: در همین راستا تسهیلات کم بهره تا سقف 300 میلیون تومان به متقاضیان ایجاد کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر اعطا می شود.

قلعه شاخانی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روش های مختلف از جمله از طریق صندوق اعتباری هنر از افراد، موسسه ها، انجمن ها، مراکز و شرکت هایی که قصد راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی در گذرهای فرهنگ و هنر یا فضاهای قابل تغییر به فضاهای فرهنگی و هنری را داشته باشند؛ حمایت می کند.

وی کتاب فروشی ها و محصولات فرهنگی و هنری، تماشاخانه، نگارخانه، نمایشگاه دایمی تجسمی، سالن های کوچک خصوصی نمایش فیلم، کارگاه های آموزشی و هنری، فروشگاه و کارگاه طراحی مد و لباس ایرانی، فعالیت های نوپای فرهنگی و هنری، موزه های خصوصی فرهنگی و هنری، خدمات دیجیتال و کسب کارهای پویا، کافه های اینترنتی فرهنگی و هنری، کافه موزه های فرهنگی و هنری و کارگاه های تولیدی صنایع پشتیبان فرهنگ و هنر، کسب و کارهای فرهنگی و هنری را مشمول حمایت بر اساس ماده یک آئین نامه گذر فرهنگ و هنر ذکر کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، با دعوت از سرمایه گذاران برای راه اندازی کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر سنندج اذعان کرد: با توجه به ظرفیت ها، قابلیت ها و اهمیتی که گذر فرهنگ و هنر در هویت شهری دارد تلاش می کنیم جاذبه های گردشگری نیز برای این طرح اتخاذ شود تا زمینه توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر نیز عملیاتی شود.

قلعه شاخانی، به پیگیری تسهیلات ویژه برای صاحبان کسب و کار گذر فرهنگ و هنر نیز اشاره و خاطر نشان کرد: تسهیلات ویژه از جمله معافیت مالیاتی، تسهیلات بیمه ای، تمهیدات و امکانات ویژه برای متقاضیان کسب و کار فرهنگی پیگیری می شود.

 مطالعات بازآفرینی در سنندج جهت راه اندازی گذر فرهنگ و هنر

شهردار سنندج نیز در سخنانی با بیان اینکه مطالعات بازآفرینی برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر آغاز شده است، اظهار کرد: بهره برداری از فاز اول گذر فرهنگ و هنر در سنندج همزمان با سال ۹۸ پیش بینی شده است.

حشمت اله صیدی با اشاره به ظرفیت های فرهنگ و هنر در استان فرهنگی کردستان بیان کرد: این استان سرزمین فرهنگ و اصالت است و قابلیت های زیادی در حوزه های موسیقی، گردشگری و هنر دارد.

وی با بیان اینکه سنندج از قدیم الایام به دارالعلم مشهور بوده است، ادامه داد: با توجه به پتانسیل های فرهنگی و وجود هنرمندان به نام در سنندج، در جلسه های متعددی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین و مسئولان این وزارتخانه انجام شده است، زمینه های لازم برای راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج پیش بینی و برای آن برنامه ریزی شده است.

شهردار سنندج از پیش بینی سه نقطه از شهر سنندج برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر خبر داد و افزود: مطالعات بازآفرینی پارک شهدا سنندج با هدف احیای این پارک با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده است.

صیدی، با بیان اینکه بسترسازی لازم برای تولید، عرضه و فروش محصولات فرهنگ و هنر در دستور کار است، اذعان کرد: گذر فرهنگ و هنر بستری برای حمایت از کسب و کارهای فرهنگی و هنری است.

شهردار سنندج با همراهی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عصر چهارشنبه (17 بهمن) در راستای راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه