English

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

اولویت اصلی سال ۹۸ کاهش مرگ ومیر نوزادان زیر ۵ سال است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: برنامه و اولویت اصلی در سال 1398 کاهش مرگ‌ومیر نوزادان یک تا 59 ماه یعنی زیر 5 سال است.

اولویت اصلی سال 98 کاهش مرگ ومیر نوزادان زیر 5 سال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، هومن قصری به پروژه‌ها و برنامه‌ها اجراشده سال 97 در حوزه‌ی درمان اشاره کرد: تجهیز بیمارستان رازی بانه پس از 23 سال، افتتاح کلینیک‌های ویژه تخصصی در شهرستان‌ها، جذب و توزیع 70 پزشک متخصص و 5 پزشک فوق تخصص در بیمارستان‌های استان، توسعه بخش‌های ICU نوزادان در بیمارستان بعثت، 35 تخت فعال با بهترین استاندارد در بخش NICU نوزادان، افتتاح مرکز غربالگری سرطان شهرستان‌های سنندج و سقز، کاهش درصد سزارین و رتبه نخست در کشور میزان سزارین کل 33.6 درصد در آمار امسال و در زایمان سزارین بار اول 16 درصد. افزایش تخت‌های بیمارستانی از 2078 تخت فعال در سال 96 به 2220 تخت در سال 97، بازدیدهای نظارتی از 90 درصد مطب‌ها و مراکز خصوصی و دولتی، کسب رتبه درجه‌یک 14 بیمارستان دانشگاهی از 15 بیمارستان دانشگاهی و کسب رقم 93 درصد، بهترین استان در زمینه نظارت بر تعرفه‌ها، تعطیلی و پلمپ مطب‌ها و جریمه همزمان در شهرستان‌ها به علت گرفتن تعرفه مازاد بر تعرفه دولتی  از جمله اقدامات انجام شده در حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: در رابطه با اقدامات و برنامه‌های سال آینده بازدید و نظارت بر عملکرد مراکز درمانی و حوزه‌های دارو، بهداشت و غذا و تمام مراکز خصوصی و دولتی در ایام نوروز، حضور متخصصین پایه و تمام تخصص‌های لازم در بیمارستان‌های بزرگ و مادر، فعالیت درمانگاه‌های تخصصی در ایام نوروز و تعطیلات، تجهیز و بهره‌برداری بیمارستان دوم سقز با ظرفیت اسمی 160 و با ظرفیت عملی 220 تخت و خواب و حضور مدیر طرح‌ها در اورژانس‌ها میتوان اشاره نمود.

وی در ادامه سخنان خود در رابطه با تمهیدات و اقدامات مربوطه در شب چهارشنبه‌سوری هم گفت: که از ساعت 13 ظهر تا ساعت 12 شب تخصص‌های چشم، جراحی، بیهوشی و گوش و حلق و بینی در بیمارستان‌ها مستقر هستند تا مشکلی برای مردم پیش نیاید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: برنامه و اولویت اصلی در سال 1398 کاهش مرگ‌ومیر نوزادان یک تا 59 ماه یعنی زیر 5 سال است و تأکید بر حقوق خدمت گیرندگان و رعایت محرمانگی پرونده بیمار و سایر موارد در رابطه با بیمار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه