English

علم چراغی است که هر جرقه اش عالمی را منور می‌کند

امام‌جمعه‌ی موقت اهل سنت بندرلنگه گفت: انسان اگر از علم و استعدادهای درخشان خود درست استفاده نکند هم به خود و هم به جامعه ضرر و زیان می‌رساند.

علم چراغی است که هر جرقه اش عالمی را منور می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، شیخ «اسحاق محمدی» در خطبه‌های نماز جمعه اهل تسنن بندرلنگه با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید که در رابطه با خلق کردن انسان است، گفت: خداوند تبارک‌وتعالی انسان را آفرید تا به تکامل برسد و این تکامل فقط از راه علم‌اندوزی تحقق خواهد یافت.

وی ادامه داد: خداوند انسان را توانمند آفرید تا علم و دانش را سرلوحه کارهای خود قرار دهد.

امام‌جمعه‌ی موقت اهل سنت بندرلنگه بابیان اینکه خداوند زمانی که انسان را خلق کرد خود را ستایش کرد چون همه‌چیز به نحو شایسته و احسن آفریده بود، تصریح کرد: در وجود انسان استعدادهای درخشانی نهفته است تا بتواند علم و دانش و مهارت و تخصص را در زندگی خود اعمال کند.

محمدی با اشاره به سوره رحمان گفت: به همان شکل که انبیا مردم را به فراگیری و یاددادن تشویق می‌نمودند ما هم باید روش و راه انبیا را در پیش بگیریم، بیاموزیم و یاد بدهیم.

وی بابیان اینکه قرآن تنها راه آموزش نیست بلکه انسان باید خودش به دنبال کسب علم و دانش برود، گفت: انسان اگر از علم و استعدادهای درخشان خود درست استفاده نکند هم به خود و هم به جامعه ضرر و زیان می‌رساند.

امام‌جمعه‌ی موقت اهل سنت بندرلنگه گفت: شاید در علوم مادی خیلی چیزها قابل جبران باشد ولی در فنون نظامی به‌جز کشتار و تخریب چیز دیگری وجود ندارد پس انسان اگر قدرت تحلیل نداشته باشد همه‌چیزش را از دست می‌دهد.

وی گفت: باید برای رسیدن به علم و مهارت و تخصص برنامه‌ریزی دقیقی داشته و در امر آموزش فرزندان خود دقت بیشتری داشته باشیم گرچه امروز خیلی از فرزندان ما به خاطر نداشتن هزینه تحصیلات برای پرداختن به شغل‌های کاذبی که در این منطقه وجود دارد ترک تحصیل می‌کنند.

محمدی در ادامه یادآور شد: بعضی از فرزندان ما در این منطقه علی‌رغم داشتن توانمندی و استعداد از تحصیل در دانشگاه بازمی‌مانند پس لازم است که ما باید به مهارت و تخصص توجه خاصی داشته باشیم.

 وی خاطرنشان نمود: اگر مادر خانواده امروزه لیسانس نداشته باشد نمی‌تواند به فرزندان خود درست آموزش دهد و فرزند در جامعه به بیراهه می‌رود ازاین‌رو باید به فرزندان خود توجه بیشتری داشته باشیم.

امام‌جمعه‌ی موقت اهل سنت بندرلنگه در پایان گفت: علم دریایی است که هرچه از آن ببخشی قطره‌ای کم نمی‌شود و درعین‌حال چراغی است که هر جرقه‌ای از آن عالمی را منور می‌سازد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه