English

افزایش ناجیان غریق به درستی مدیریت شود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه توسعه گردشگری در مرحله اول نیازمند فراهم نمودن بسترهای امن در حوزه اجتماعی،فرهنگی و انسانی است، افزایش ناجیان غریق را امری مهم دانست که باید به درستی مدیریت شود.

افزایش ناجیان غریق به درستی مدیریت شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، پنجمین جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی استان برگزار شد.

در این نشست علی اصغر جمشید نژاد، کاهش تلفات انسانی در نقاط خطرآفرین و افزایش امکانات و تجهیزات در طرح های سالمسازی را یک ضرورت خواند و اظهار داشت: آنچه که گیلان را به یکی از قطب های بزرگ گردشگری کشور مبدل نموده نوار ساحلی خزر و امکان بهره گیری مردم از این نعمت خدادادی است.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری در مرحله اول نیازمند فراهم نمودن بسترهای امن در حوزه اجتماعی،فرهنگی و انسانی است ، افزایش ناجیان غریق را امری مهم دانست که باید به درستی مدیریت شود.

جمشیدنژاد اطلاع رسانی به گردشگران و آگاه سازی آنها نسبت به نکات ایمنی در نواحی سواحلی را امری مهم خواند و به برگزاری نشست های متعدد با این موضوع اشاره کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: به منظور حفظ حقوق شهروندی و امنیت افزایی در سواحل ، مسئولیت تهیه و نصب علایم هشداردهنده در حوزه شهری برعهده شهرداران و در حوزه روستایی بر عهده فرمانداران گذاشته شده است.

وی افزود: هدایت گردشگران به سمت طرح های سالمسازی دریا نیازمند جریان سازی فرهنگی است و تشکل های مردم نهاد در این بخش می توانند تاثیر چشمگیری داشته باشند.

گفتنی است؛ از شرقی ترین نقطه گیلان در شهرستان رودسر تا غربی ترین نقطه در آستارا 274 کیلومتر نوار ساحلی وجود دارد که در محدوده جغرافیایی 9 شهرستان، 15 شهر و 57 روستا قرار گرفته است.

در سال های گذشته تنها 18 طرح سالم سازی دریا و 36 شناگاه در گیلان وجود داشته که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده هم اکنون تعداد طرح های سالم سازی به 35 طرح و تعداد شناگاه ها به 65 مورد افزایش پیدا کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه