English

هشدار مرکز بهداشت خوزستان:

بیماران قلبی و ریوی مراقب استنشاق دود آتش‌ هورالعظیم باشند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به بیماران ریوی و قلبی که در معرض دود آتش‌سوزی نیزارهای هورالعظیم قرار دارند هشدار جدی داد.

بیماران قلبی و ریوی مراقب استنشاق دود آتش‌ هورالعظیم باشند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، شکرالله سلمان زاده با اشاره به برخاستن دود ناشی از آتش سوزی نیزارهای هورالعظیم، بیان داشت: اثرات دودزدگی برای برخی افراد که دارای ریه حساس بوده و مستعد بیماری‌های ریوی هستند دچار حمله حاد تنفسی می شوند.

وی ادامه داد:  افرادی که دچار این حمله  می شوند سریعاً باید تحت درمان قرار بگیرند در غیر این صورت زندگی آنها به خظر می افتد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: همچنین دود زدگی برای افرادی که زمینه بیماری قلبی نیز  دارند، حمله قلبی آنها دور از انتظار نیست.

سلمان زاده با اشاره به عوارض دراز مدت دودزدگی، اضافه کرد: افزایش حساسیت های تنفسی می شود و افراد در درازمدت دچار آسم و تحریک پذیری دستگاه های تنفسی می شوند.

وی با بیان اینکه این افراد در آینده مستعد ابتلا به بیماری های مزمن ریوی و عفونت های ریوی خواهد شد، افزود: چنین افرادی در نهایت به دنبال تماس های بعدی دچار حملات حاد تنگی نفس می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطر نشان کرد: طی روزهای اخیر مردم شهرهای مختلف از جمله هویزه، سوسنگرد، بستان و اهواز دودهای حاصل از آتش سوزی تالاب هورالعظیم را استنشاق کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه