English

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان عنوان کرد:

تصفیه آب اهواز کامل نیست/نارضایتی مردم از آب شرب

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: به هیچ وجه از آب اهواز دفاع نمی کنیم ولی از نظر میکروبی مشکلی ندارد و در عین حال از لحاظ کدورت، طعم، بو و املاح وضعیت خوبی ندارد شاید آبفای اهواز آب را تصفیه کند ولی کامل نیست و این مسئله باعث نارضایتی مردم شده است.

تصفیه آب اهواز کامل نیست/نارضایتی مردم از آب شرب

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، شکرالله سلمان زاده  امروز (29 فرودین) طی نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه انسان سالم محور توسعه پایدار است و بدون وجود آن هیچ توسعه ای محقق نمی شود، اظهار کرد: مجموعه ای تحت عنوان معاونت اجتماعی در وزارت علوم و به تبع دانشگاه علوم پزشکی اهواز راه اندازی شده که جلب همکاری بین بخشی و مشارکت های مردمی یکی از اهداف اصلی این معاونت است.

سلمان زاده بیان داشت: در گذشته بیماری های واگیر، عامل اصلی مرگ و میر در دنیا بود ولی اقدامات بسیاری برای کنترل بیماری ها انجام شده است، قبلا ۷۰ درصد جمعیت در روستا و ۳۰ درصد در شهر بوده ولی اکنون این معادله تغییر کرده است.

آب اهواز مشکل میکروبی ندارد ولی قابل شرب نیست

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: ۹۸ درصد آزمایشات میکروبی آب اهواز سالم ثبت شده ولی اینکه آیا قابل شرب است باید گفت از نظر طعم، بو و ظاهر در اکثر موارد قابل شرب نیست.

آب اهواز

 

سلمان زاده عنوان کرد: مردم به ناچار روی می آوردند به تصفیه خانه های خانگی و یا اینکه آب شرب را از دستگاه های آب شیرین کُن و حتی ماشین هایی غیر استاندارد خریداری می کنند و متأسفانه هزینه تهیه آب شیرین کُن که وظیفه فاضلاب است را مردم خودشان پرداخت می کنند. به هیچ وجه از آب اهواز دفاع نمی کنیم ولی از نظر میکروبی مشکلی ندارد و در عین حال از لحاظ کدورت، طعم، بو و املاح وضعیت خوبی ندارد شاید آبفای اهواز آب را تصفیه  کند ولی کامل نیست و این مسئله باعث نارضایتی مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده که ۱۰۰ درصد آب اهواز از محل طرح آبرسانی غدیر تأمین شود، گفت: تصفیه خانه فرسوده، مخازن نگهداری آب مشکل دارد و یا فرسودگی شبکه توزیع آب و فاضلاب وجود دارد.

سلمان زاده در خصوص تلاقی آب و فاضلاب اهواز نیز گفت: با توجه به فرسودگی شبکه، قطعا نقاط تلاقی آب و فاضلاب بدون شک وجود دارد.

خوزستانی ها چهار برابر استاندارد نمک و شکر مصرف می کنند

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان با بیان اینکه مردم خوزستان چهار برابر استاندارد نمک و شکر مصرف می کنند، تصریح کرد: شاه کلید سلامتی، خودمراقبتی است و مردم خوزستان باید مصرف قند و نمک خود را کاهش و در عین حال مصرف خوراک فست فودی را نیز به حداقل ممکن برسانند. در حوزه کیفیت آب مسئله میکروبی، کلر آب و همچنین کیفیت کلی مطرح است؛ ۹۸ درصد آزمایشات میکروبی آب اهواز سالم ثبت شده ولی اینکه آیا قابل شرب است باید گفت که از نظر طعم، بو و ظاهر در اکثر موارد قابل شرب نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی