English

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبرداد؛

ماهانه ۷۰ نفر به بیماران دیالزی در خوزستان افزوده می شود/ابتلا ۴۶۰ هزار خوزستانی به دیابت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش ابتلا ماهانه 70 نفر بیماران دیالزی در خوزستان و ابتلا 460 هزار خوزستانی به دیابت خبرداد.

ماهانه 70 نفر به بیماران دیالزی در خوزستان افزوده می شود/ابتلا 460 هزار خوزستانی به دیابت

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مهران ورناصری طی نشست خبری شورای پیام‌رسان سلامت که امروز (2خرداد) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شد، بیان کرد:  از 4 میلیون و 600 نفری خوزستان حدود 460 هزار نفر دارای دیابت هستند و اگر همه درآمد ما برای دو بیماری فشارخون و دیابت در خوزستان صرف شود باز هم کافی نیست.

وی  با بیان اینکه دیابت و فشارخون دو عامل اصلی مشکل کلیوی (نارسایی کلیه) هستند و این عارضه غیرقابل درمان است، بیان کرد: ماهانه 60 تا 70 نفر به آمار بیماران دیالیزی در سطح استان خوزستان افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: سالانه 5 تا 8 هزار مرگ مغزی در سطح کشور رخ می‌دهد که اعضای یک هزار نفر از این تعداد برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا می‌شود. این آمار در خوزستان کمتر از میانگین کشوری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آمار پیوند از مرگ مغزی عنوان کرد: آمار پیوند از مرگ مغزی در دنیا 32 مورد در یک میلیون نفر است که در کشور ما 10 تا 11 مورد در یک میلیون نفر است و در خوزستان در سال گذشته 2.8 در یک میلیون نفر بوده است. اگر این آمار سه برابر شود مشکل کمبود اعضای پیوندی حل خواهد شد. در حال حاضر روزانه 7 تا 10 بیمار به علت نیاز به پیوند فوت می‌کنند.

ورناصری اذعان داشت: اگر مردم بدانند که شایع‌ترین علت مراجعه افراد به مراکز درمانی فشارخون است و باور داشته باشند که اصلی‌ترین راه مبارزه با این چالش اصلاح ساختار زندگی است، جهت پیشگیری از فشارخون اقدام می‌کنند بنابراین باید در این خصوص اطلاع‌رسانی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به سیستم 724 توضیح اد: در حال حاضر پیشرفته‌ترین سیستم رسیدگی به بیماران مغز اعصاب تحت عنوان 724 راه‌اندازی شده است. فردی که در منزل دچار عارضه مغزی می‌شود اگر سریعا به بیمارستان منتقل شود و دارو دریافت کند تا حد زیادی از فلج این بیمار جلوگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: در این صورت اگر امکان فلج 100 درصدی بیمار وجود داشته باشد ممکن است بیمار حداکثر 20 درصد فلج شود اما متأسفانه می‌بینیم بیمار می‌گوید یکی از دست‌ها یا عضو بدنش شل شده اما وی را  تنها ماساژ داده‌اند. در حالی که اگر تا 2 ساعت به بیمارستان رسیده و دارو دریافت کند مشکل حل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه