English

آب پاکی استاندارکردستان بر دستان مدیران دستگاههای اجرایی؛

مردم از عملکرد دستگاه‌های اجرایی کردستان راضی نیستند/باکسی عهد اخوت نبسته ام

استاندار کردستان ضمن تاکید بر همکاری در ادارات، خطاب به مسوولان دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: مردم از عملکرد دستگاه‌های اجرایی راضی نیستند، دستگاه‌ها میز خدمت را جدی نگرفته و در پاسخگویی به ارباب رجوع مناسب عمل نکرده‌اند.

مردم از عملکرد دستگاه‌های اجرایی کردستان راضی نیستند/باکسی عهد اخوت نبسته ام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ بهمن مرادنیا اظهار داشت:مردم از عملکرد دستگاههای اجرایی کردستان راضی نیستند.

وی در دومین جلسه شورای اداری استان در سال 97 که با بررسی موضوعات اقتصادی شامگاه امروز در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بحث قاچاق یکی از معضلات امروز کشور است لذا همه وظیفه داریم در این راستا از نگاه و برخورد شعاری با مسائل خودداری کنیم.

استاندار کردستان قاچاق کالا را نه به اشتغال در کشور خواند و گفت: صدمات قاچاق به اشتغال کشور زیاد است و اگر به مردم آگاهی داده شود که اشتغال جوانان منوط به مبارزه با قاچاق کالا است قطعا نقش خود را در بحث مبارزه با قاچاق ایفا خواهند کرد.

وی افزود: قاچاق کالا بخشی از درآمد دولت را از بین می‌برد واین انتظار را از مجموعه دستگاه‌های متولی و همچنین رسانه‌ها دارم که در زمینه مقابله با قاچاق کالا با جدید تلاش کنند.

وی به موضوع صرفه‌جویی در مصرف و دستورات کشوری برای رعایت این مهم اشاره کرد و اظهار داشت: بحث صرفه‌جویی در مصرف از دستورات دین اسلام است و همه باید در این راستا اهتمام ویژه داشته باشیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: نباید با مصرف بی‌رویه موجب تعطیل شدن تولید و فشار کمبود آب و برق بر جامعه شویم.

ساعات کاری ادارات کردستان تغییر نمیکند

وی با بیان اینکه خوزستان با این همه مشکل یک‌هزار وات کاهش مصرف داشته است، گفت: کردستان استان بیست و هفتم کشور است و در همین جایگاه باقیمانده است که این عدم تغییر از وضعیت نتیجه عملکرد امثال ما مسوولان است..

وی در پاسخ به درخواست مدیرعامل شرکت برق استان در زمینه جلو آوردن ساعت کاری از ساعت 7 به 6 با هدف کاهش مصرف انرژی، اضافه کرد: نیازی به تغییر ساعت اداری نمی‌بینیم اگر یک ذره ملاحظه داشته باشیم حتما شاهد کاهش مصرف برق در سطح ادارات خواهیم بود.

مرادنیا گفت: یک ماه آینده آمار مصرف برق را چک می‌کنم اگر تغییر نکند یعنی هیچ اقدامی صورت نگرفته که این موضوع را قبول ندارم و حتما برخورد خواهم کرد.

وی اذعان کرد: از همین ماه 20 درصد اعتبارات هزینه‌ای تمام دستگاه‌ها فریز می‌شود، 10 درصد بابت پرداخت بدهی‌ها اختصاص می‌یابد و تا پایان سال باید کل بدهی دستگاه‌های دولتی به دستگاه‌های خدمات‌رسان صفر شود.

استاندار کردستان ضمن تاکید بر همکاری در ادارات، خطاب به مسوولان دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: مردم از عملکرد دستگاه‌های اجرایی راضی نیستند، دستگاه‌ها میز خدمت را جدی نگرفته و در پاسخگویی به ارباب رجوع مناسب عمل نکرده‌اند.

وی از تشکیل کمیته سلامت اداری خبر داد و گفت: این کمیته به صورت نامحسوس بر روند فعالیت ادارات و نحوه پاسخگویی آنها به مسوولان نظارت خواهد کرد.

مرادنیا اذعان کرد: در بحث جذب تسهیلات اشتغال فراگیر و تسهیلات اشتغال پایدار روستایی همانگونه که از روز اول گفتم ملاک ارزیابی مدیران جذب تسهیلات است و این مسئله را فراموش نکرده و عملیاتی خواهم کرد.

وی تاکید کرد: همه اعتبارات اشتغالزایی در استان باید به موقع جذب شود و حرفی که زده‌ام شعار نیست چون نتیجه قصور بنده و شما مشکلات اقتصادی مردم است که نباید با هم تعارف کنیم لذا هرکجا نقصی وجود دارد باید برطرف شود.

باکسی عهد اخوت نبسته ام

استاندار کردستان افزود: همه دستگاه موظف تمام اسناد خزانه را جذب کنند و نباید یک ریال اعتبار از استان به مرکز برگشت بخورد چون بازگشت این اعتبارات به معنای عدم توانایی ما مسوولان استانی است.

وی خطاب به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و روابط عمومی استانداری گفت: تعارف را کنار بگذارند و هر دستگاهی در جذب توانایی نداشت به رسانه‌ها اعلام کنید.

مرادنیا اضافه کرد: در این چند ماه فعالیت در کردستان توانایی مدیران استانی را رصد کرده‌ام که تغییرات اساسی ایجاد خواهم کرد چون با کسی عهد اخوت نبسته‌ام و بحث همه ما باید خدمت به مردم باشد لذا هیچ کم‌کاری در زمینه خدمت به مردم را نمی‌پذیریم.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت: باید کم و کاستی‌ها و مشکلات را در هر بخشی بررسی کنیم که دشمنان در مسائل موج‌سواری نکنند.

استاندار کردستان در پایان گفت: مدیریت برای روزهای سخت و تنگناها است چرا که در روال عادی مدیریت کار شاقی نیست و سال‌ها که از جیب مردم خرج شده تا ماها مدیر شویم امروز باید ثابت کنیم که می‌توانیم در برابر مشکلات ایستادگی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه