English

رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس:

مردم هرمزگان از تبعیض و بی‌عدالتی در این نظام نیز رنج می کشند

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی برخی مسئولان و تبعیضی که بر مردم هرمزگان روا شده انتقاد کرد و گفت: مردم هرمزگان از تبعیض و بی‌عدالتی در همین نظام رنج می‌برند، عدم‌حمایت از هرمزگانی ها آنان را تبدیل به آدم‌های بی‌انگیزه، بیکار و افسرده می‌شوند.

مردم هرمزگان از تبعیض و بی‌عدالتی در این نظام نیز رنج می کشند

به گزارش خبرگزاری موج، احمد مرادی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 4 اردیبهشت ماه )‌ مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با انتقاد از تبعیض و بی‌عدالتی  های روا شده به مردم هرمزگان، گفت: جلسه مشترک سران قوا با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را به فال نیک می‌گیریم و قطعاً نتیجه آن باید در جهت رفع مشکلات مردم باشد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم ایران از جمله بهترین مردم جهان هستند، مردمی که نظام جمهوری اسلامی را قبول کردند و به میثاق خود ثابت‌قدم هستند، مردمی که در سخت‌ترین شرایط ایستادگی کردند، این نظام که برگرفته از خون هزاران شهید است زیبنده آن نیست که مردم آن در مشقت‌های اقتصادی و معیشتی زندگی را سپری کنند.

وی اظهار کرد: 40 سال است که این انقلاب با کمک همین مردم پشت سر گذاشته‌ایم، کجای کار اشتباه بوده است که امروز فقر، بیکاری فساد اداری و ناهنجاری اجتماعی رو به افزایش است.

مرادی تصریح کرد: ایران از منابع عظیم اقتصادی برخوردار است و ما می‌توانیم کشور ثروتمندی باشیم به‌شرط اینکه مدیران آن از صدر تا ذیل جهادی فکر کنند و جهادی عمل کنند، چراکه مدیران ناکارآمد و غیرمتخصص هزینه‌های بسیاری را به کشور تحمیل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت سیاست زده به اشکال مختلف در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی رسوخ کرده‌اند و شاهد نوعی بی‌هویتی و روزمرگی در مدیریت خرد و کلان کشور شده‌ایم که نمونه بارز آن بحران ارزی اخیر در کشور است، آیا با این شیوه مدیریت امکان تبدیل‌شدن به قدرت اقتصادی منطقه در افق سال 1404 وجود دارد؟

مرادی افزود: همه می‌دانیم که مشکلات اصلی مردم بیکاری و کاهش قدرت اقتصادی آن‌ها است، مجلس و دولت  اراده به خرج دهند و بر قانون نظارت و قوانین زائد و دست‌وپا گیر را حذف کنند، چراکه ازدیاد قوانین هیچ دردی از مردم را دوا نخواهد کرد، بلکه به ابهامات افزوده و شفافیت را  از بین می‌برد.

  وی گفت: چرا بعد از گذشت 40 سال می‌بینیم معلمان، کشاورزان، کارگران، کاسبان، بازنشستگان، صیادان، کارمندان و سرمایه‌گذاران همگی به‌نوعی از شرایط زندگی خود شکوه دارند؟ چرا مسئولان دچار فرافکنی شده‌اند و عزم و اراده‌ای برای رفع مشکلات مردم دیده نمی‌شود؟ کشوری که مدیران آن بی‌انگیزه و عافیت‌طلب باشند اقتصاد آن مریض خواهد شد و کشوری که اقتصاد آن مریض شد قیمت اجناس و ارز و بیکاری افزایش پیدا خواهد کرد.

مرادی با اشاره به مشکلات مربوط به استان هرمزگان تأکید کرد: هرمزگانی که مردم آن از تبعیض و بی‌عدالتی در همین نظام رنج می‌برند، هرمزگانی که سرشار از ثروت است و مردم آن در فقر اقتصادی به سر می‌برند، هرمزگانی که فولاد و آلومینیوم آن را به تاراج می‌برند و صدایی در حمایت از مردم بلند نمی‌شود، هرمزگانی که مردم آن هیچ سهمی در مناطق آزاد آن ندارند و اجازه ندارند در جفایی که در حق بومیان جزیره می‌شود و نیروهای مستعد و حتی همسوی با دولت از هیئت‌مدیره آن کنار گذاشته می‌شوند، اعتراض کنند، هرمزگانی که ورزشکاران و هنرمندانش سرشار از استعدادهای ملی هستند ولی به علت عدم‌حمایت تبدیل به آدم‌های بی‌انگیزه،  بیکار و افسرده می‌شوند، هرمزگانی که در آن زمینه اشتغال برای همه جوانان از سراسر کشور فراهم است ولی جوانانش بیکار و سرخورده شده‌اند.

مرادی افزود: من می‌خواهم از هرمزگانی بگویم که با ظرفیت‌های خود توانسته است زمینه حضور در هیئت‌مدیره برای جوانان و تحصیل‌کردگان  سایر استان‌ها فراهم آورد، ولی جوان و فارغ التحصیلان خود را در حال مسافرکشی و دست‌فروشی می‌بیند.

وی یادآور شد: هرمزگانی که مردم آن از قدیم‌الایام به مهمان‌نوازی مشهور بوده‌اند ولی هم‌اکنون در استان خود احساس غربت کرده و با آن‌ها همچون غریبه برخورد می‌شود.

مرادی عنوان کرد: مردم بزرگ ایران بدانید که در این استان  باوجود تمام ثروت‌ها و درآمدهایی است که برای کشورها میسر گردیده است به بهانه کمبود اعتبارات دولتی فاضلاب آن به دریا سرازیر می‌گردد و شهر و دریا را آلوده ساخته است، کلاس‌‌های درس دانش‌آموزانش در حال فروریختن است، بیمارستان‌هایش فقط جان مردم را می‌گیرند، کشاورزانش به دلیل آفت بیماری‌های باغی، کشت و زرع را رها و روانه شهرها گردیده‌اند و 60 درصد جاده‌های آن خاکی و صعب‌العبور هستند.

وی افزود: من مطمئن هستم تاریخ گواهی خواهد داد که چه ظلم و بی‌عدالتی در حق مردم مظلوم هرمزگان روا شده است و مطمئن هستم با همه این تبعیض‌ها هرمزگان مسیر توسعه و پیشرفت خود را در پیش خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: این انتظار از جامعه نخبگان هرمزگانی می‌رود که خود را در کنار مردم قرار دهند و کمک کنند تا باخرد جمعی نهضت مطالبه گری و دفاع از حقوق مردم در استان نهادینه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • بهنام د

    چرا در امداد خودرو تهران با کارت طلایی ماشینتان را که خراب می شود با احترام ماشین را تحویل می گیرند و سریعا تعمیر و تحویل می دهند اما در بندرعباس وقتی با کارت طلایی که ۸ ملیونی که برای تعمیر مراجعه می کنیم طوری رفتار می کنند انگار گناه کبیره کرده ای.هر کس که احساس سیاه نمایی می کند من حاضرم نشان بدهم.به ایرانخودرو می‌گویم که مال مردم خوردنی نیست.تقاص پس می دهید.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه