English

مدیرکل محیط زیست خوزستان در گفتگو با موج؛

بانک ها و دستگاه ها در زمینه نهال کاری از بانک مهر اقتصاد الگو بگیرند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: امیدواریم سایر بانک ها و دستگاه ها از بانک مهر اقتصاد الگو بگیرند و در زمینه نهال کاری و بیابان زدایی ورود کنند.

بانک ها و دستگاه ها در زمینه نهال کاری از بانک مهر اقتصاد الگو بگیرند

احمدرضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار موج خوزستان، ابتدا با تقدیر از اقدام بانک مهر اقتصاد در زمینه بیابان زدایی و تلاش در جهت مقابله با ریزگردها، بیان کرد: این که بانک مهر اقتصاد به عنوان بخش خصوصی و با هزینه خود حدود ۱۸۰ هکتار از اراضی فوق بحرانی را نهال کاری کند کار بسیار بزرگی بوده و امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال آینده شاهد نهال کاری یک هزار و ۸۰۰ هکتار از کانون ها توسط این بانک باشیم.

توقف اعتبار تهیه سررسیدهای سالانه بانک مهر اقتصاد و هزینه کردن آن در زمینه نهال کاری

وی توقف تخصیص اعتبار تهیه سررسیدهای سالانه بانک مهر اقتصاد و هزینه کردن آن در زمینه نهال کاری در کانون های ریزگرد را تحسین کرد و گفت: این بانک علاوه بر کاشت بیش از سی هزار اصل نهال در این عرصه ها، به مدت سه سال و تا زمان به بار نشستن درخت ها، نگهداری از این اراضی را برعهده دارد.

بانک مهر اقتصاد

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای تهیه سررسید هزینه می شود، اظهار کرد: عدم تهیه سررسید سالیانه علاوه بر جنبه اقتصادی، به دلیل جلوگیری از قطع درختان در جهت تهیه کاغذ، در راستای حفاظت از محیط زیست نیز مفید و مسمرثمر است.

لاهیجان زاده بر اهمیت توجه به محیط زیست تأکید کرد و گفت: بحث محیط زیست به تمام بخش های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتی امنیتی مرتبط بوده و زمانی که موضوع محیط زیست مطرح شود همه باید کمک کنند.

وی با انتقاد از عدم همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست ، اظهار کرد: گاهی اوقات در صورت بروز مشکلات زیست محیطی همه می گویند این مشکل سازمان محیط زیست بوده، درصورتی که در چنین مواقع باید همه به میدان آمده و اجازه ندهند چنین اتفاقاتی رخ دهد.

لاهیجان زاده اجرای این طرح را باارزش دانست و اظهار کرد: امیدواریم سایر بانک ها و دستگاه ها از بانک مهر اقتصاد الگو بگیرند و در زمینه نهال کاری و بیابان زدایی ورود کنند.

مدیرکل محیط زیست استان تصریح کرد: در بعضی از کانون ها با توجه به مطالعاتی که در بخش تحقیقات سازمان جنگل ها صورت گرفته، می بایست از طریق نهال کاری تثبیت شوند.

مدیرکل محیط زیست خوزستان در پایان به نوع نهال های کاشته شده در این عرصه اشاره کرد و گفت: در این عرصه ها نهال های کهور کاشته شده و با توجه به اینکه عملیات کاشت نهال باید به صورت کارشناسی و حرفه ای عملیات کاشت انجام شود، از گونه های دیگری نیز استفاده خواهد شد تا در صورت حاصل شدن نتیجه مطلوب، بتوان در سایر عرصه ها از آنها استفاده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه