English

آیت‌الله سعیدی:

تقارن دهه مبارک فجر با ایام فاطمیه، تقارنی درس‌آموز و پیام‌رسان است

آیت‌الله سعیدی در آیین خطبه‌خوانی خادمان و بزرگداشت آغاز ویژه برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: تقارن دهه مبارک فجر با ایام فاطمیه، تقارنی درس‌آموز و پیام‌رسان است.

تقارن دهه مبارک فجر با ایام فاطمیه، تقارنی درس‌آموز و پیام‌رسان است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت‌الله سعیدی در آیین خطبه‌خوانی خادمان و بزرگداشت آغاز ویژه برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: تقارن دهه مبارک فجر با ایام فاطمیه، تقارنی درس‌آموز و پیام‌رسان است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) برای حفظ سنت پیامبر اسلام و اعتلای اسلام و حفظ کلمه‌الله که استمرار این رسالت در ولایت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام تبلور و تحقق و پیدا می‌کرد، در میان مردان حاضر شدند و خطبه خوانند. این بانو در زمان نیاز به حضور ایشان، با رشادت و شجاعت در مسجدالنبی حاضرشده و حقایق را برای مردم گفتند.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: این بانو قیام کرده و هر آنچه در توانشان بود به کار بستند و آنچه می‌بایست، برای مردم بیان کردند؛ هرچند مردم قدر ندانسته و آن را نپذیرفتند.

وی بابیان این‌که قیام حضرت زهرا (س)، درسی بزرگ و دردی جانکاه برای جامعه اسلامی شد که چرا مردم آن روزگار، حضرت صدیقه کبرا(س) را نپذیرفتند، گفت: با عنایت خداوند، پس از قرن‌ها فرزندی از فرزندان حضرت زهرا (س)، شخصیتی مانند حضرت امام خمینی(ره) برانگیخته شد و در راستای حرکت فاطمی و علوی، ندا درداد و وضعیت بحرانی رژیم پهلوی را که دین و سرمایه کشور را به یغما و تاراج داده بود و کرامت و انسانیت مردم ایران را نابود کرده بود را برای مردم روشن کرد.

دهه ی فجر

پیروی مردم از مقام معظم رهبری مهر ذلتی بر پیشانی طمع‌کاران به انقلاب است

آیت‌الله سعیدی افزود: مردم ایران که همواره افسوس بی‌توجهی مردم در صدر اسلام برای بی‌توجهی به ندای حضرت زهرا (س) را می خوردند، زمانی که ندای امام خمینی(ره) یکی از فرزندان حضرت را شنیدند، لبیک گفتند و در این مسیر مجاهدت کردند.

وی بابیان این‌که مردم انقلاب زحمت‌ها، اسارت‌ها و شهادت‌ها را تحمل کردند، گفت: مردم امروز باید بدانند که ما در زمان طاغوت در چه اوضاعی بودیم و امروز در چه شرایطی هستیم. حکومت پهلوی موقوفات آستان‌های مقدس را در خرید کالاها برای دستگاه سلطنتی خود چون مشروبات الکلی صرف می‌کرد، پولی که باید در مسیر خدمت به زائران و اهل‌بیت(ع) هزینه می‌شد.

تولیت آستان مقدس افزود: همان‌طور که بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) جامعه از مسیر حقیقی جدا شد، این خطر بعد از رحلت امام خمینی(ره) نیز انقلاب ما را تهدید می‌کرد، خداوند بر این امت ترحم کرد و از پیچ خطرناکی که انقلاب ما را تهدید می‌کرد، به‌سلامت عبور کردیم.

وی پیروی مردم از مقام معظم رهبری را مهر ذلتی بر پیشانی طمع‌کاران به انقلاب دانست و گفت: دشمنان انقلاب هیچ‌گاه ناامید نمی‌شوند و همواره برای خدشه واردکردن بر پیکر آن تلاش می‌کنند؛ ازاین‌رو باید پاسداری از انقلاب بادل و جان انجام شود و عنایت خداوند و اهل‌بیت(ع) همچنان شامل حال ما باشد.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: اتحاد و انسجام ملت ایران، دشمن‌های فراوانی دارد و تلاش دارند هر یک از قوا و نیروهای انقلابی را از جامعه جدا کنند، ولی تاکنون موفق نشدند و همواره سرشان بر سنگ خورده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه