English

خطیب جمعه اراک:

اصلاح الگوی مصرف سوخت در کشور الزامی است

خطیب جمعه اراک بر لزوم اصلاح الگوی مصرف سوخت در کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه مصرف بی رویه سوخت در کشور امروزه به عاملی برای آلودگی بیشتر هوا تبدیل شده است.

اصلاح الگوی مصرف سوخت در کشور الزامی است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی بر لزوم اصلاح الگوی مصرف سوخت در کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه مصرف بی رویه سوخت در کشور امروزه به عاملی برای آلودگی بیشتر هوا تبدیل شده است  که در برخی موارد به غیرقابل تنفس شدن هوا برای گروه های مختلف می انجامد.

وی با اشاره به اینکه 29 دیماه روز هوای پاک است افزود: در هر روز خودروها در کشور بیش از 80 میلیون لیتر بنزین مصرف می کنند و با این میزان مصرف سهم 50 درصدی را در آلودگی هوا بویژه در کلانشهرها به خود اختصاص می دهند.

دری نجف آبادی به تجربه کشورهای دیگر در مدیریت مصرف بنزین اشاره کرد و با بیان اینکه در کشوری همچون ترکیه علیرغم تردد بیش از 21 میلیون خودرو سالانه حدود سه میلیارد لیتر بنزین مصرف می شود، گفت: این در حالی است که در ایران با تردد 19 میلیون خودرو هرساله بیش از 30 میلیارد لیتر بنزین مصرف می شود .

وی صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی را اقدامی کارآمد در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: این مهم یک اقدام ضروری برای حفاظت از محیط زیست نیز هست و این مهم باید توسط مردم و مسئولان مورد توجه جدی قرار بگیرد.

لزوم چاره اندیشی برای اصلاح الگوی مصرف سوخت در کشور

خطیب جمعه اراک با تاکید بر لزوم پرهیز از شعار در حوزه اصلاح الگوی مصرف و توجه عملی به آن اظهار کرد: برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر اقدامات در این حوزه باید راهکارهای عملیاتی تدوین شود. این راهکارها باید بتوانند در سطوح مختلف جامعه تاثیرگذاری داشته باشند.

دری نجف آبادی رفع نواقص صنعتی در حوزه اقدامات زیست محیطی و خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده از چرخه ترافیک را در کنار افزایش فضای سبز از اقداماتی عنوان کرد که در راستای کاهش آلودگی هوا و جبران خساراتی که از غفلت های گذشته حاصل شده موثر خواهد بود.

وی بر لزوم نظارت بر اجرای برنامه ها در این حوزه در راستای افزایش کارآمدی برنامه ها تاکید و در ادامه به کمبود منابع آبی و بروز خشکسالی اشاره کرد و گفت: بروز خشکسالی و مشکلاتی که به تبع آن در کشور ایجاد می شود ضرورت مدیریت مصرف آب را دوچندان می کند.

بهینه سازی نظام آبیاری  از بحرانی شدن شرایط آبی در کشور جلوگیری خواهد کرد

دری نجف آبادی اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی را اقدامی مناسب در حوزه بهره وری مصرف آب عنوان کرد و گفت: بهینه سازی نظام آبیاری ضرورت غیرقابل انکاری است که از بحرانی شدن شرایط آبی در کشور جلوگیری خواهد کرد.

وی به ظرفیت های کشاورزی و صنعتی کشور و استان اشاره کرد و گفت: خودکفایی در گرو مدیریت کارآمد و برنامه ریزی های کاربردی است و با تکیه بر آن می توان صادرات را نیز رونق بخشید.

دری نجف آبادی همچنین به روز غزه و ارسال نامه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: جبهه کفر متشکل از اسرائیل، آمریکا و آل سعود همواره برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان در تلاشند اما پیروزی در نهایت متعلق به جبهه حق است و فلسطین بزودی از دست اشتغالگران خارج خواهد شد.

مسئله فلسطین و غزه از مهمترین مسئله جهان اسلام است

وی مسئله فلسطین و غزه را مهمترین مسئله جهان اسلام دانست و با بیان اینکه ملت ایران از ملت مظلوم فلسطین حمایت می کند گفت: مردم سالاری دینی و آزادی اندیشه به برکت ولایت فقیه در ایران وجود دارد و همه ما باید قدردان این نعمت بوده و از ارزش های نظام اسلامی حمایت کنیم.

تبریک روز تولد حضرت زینب(س) و روز پرستار و حادثه شهادت دریانوردان نفتکش سانچی و تسلیت این ضایعه از دیگر موارد مورد اشاره خطیب جمعه اراک بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه