English

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در بازدید از دبیرخانه جشنواره «خانه‌ بهار»:

معتقدیم زمان مطرح شدن دیدگاه‌های نو برای مشهد فرا رسیده است

امیر شهلا، عضو شورای اسلامی شهر مشهد به همراه جمعی از مدیران فرهنگی شهرداری از دبیرخانه «خانه‌ بهار» بازدید و در جریان مراحل مختلف داوری آثار بخش هنرهای موقت شهری قرار گرفت.

معتقدیم زمان مطرح شدن دیدگاه‌های نو برای مشهد فرا رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، امیر شهلا، رئیس شورای شهرستان مشهد در بازدید از ستاد خبری «خانه‌ی‌ بهار» گفت: بهار، گاه نو شدن و زمان جوان شدن زمین و زمان است. انتظاری که مردم شهر بهشت از متولیان شهرشان در آستانه آمدن بهار دارند، این است که شادابی، طراوت و زندگی مجدد را در تار و پود شهر ببینند.

وی ادامه داد: کاری که در حال حاضر همه دست‌اندرکاران ستاد جشنواره خانه‌ی بهار شهرداری مشهد انجام می‌دهند، در حقیقت پاسخگویی به این خواسته و مطالبه فطری شهروندان و زائران آستان ملک پاسبان است.

شهلا با اشاره به نگاه جدید اعضای پنجمین دوره شورای شهر مشهد به مسائل فرهنگی و هنری شهر، خاطر نشان کرد: شورای شهر پنجم معتقد است زمان آن فرا رسیده تا سخنان، دیدگاه‌ها و ایده‌های نو برای شهر مشهد و بهبود کیفیت زندگی شهروندان مطرح شود.

وی ضمن تأکید بر بالا رفتن انتظارات شهروندان در بخش زیباسازی شهر از شهرداری گفت: طرح‌ریزی و برگزاری جشنواره خانه‌ی بهار در واقع پاسخ مثبت مدیریت شهری به مطالبه عمومی مردم در زمینه بهبود و زیباسازی چهره شهر با محتوای مناسب است. کاری که در این جشنواره همزمان با بهار طبیعت و نوروز انجام می‌شود، ایجاد فضایی مطلوب و دل‌چسب برای مجاوران و زائران بارگاه رضوی است.

عضو کمیسیون عمران و طرح‌ریزی شهری شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برندسازی شهری در عرصه جهانی، افزود: کارکرد رویداد خانه‌ی بهار و جشنواره هنر شهری مشهد به‌عنوان پیگیری‌کننده بهاری زیباتر برای کلان‌شهر مشهد، این ویژگی را دارد که در کنار مضجع منور رضوی، شناسنامه و نمادی نو از شهر مقدس مشهد ارائه دهد.

رئیس شورای عالی خراسان رضوی در ادامه بیان داشت: همه شهرهای شاخص دنیا دارای شناسه‌های‌ هستند که در عرصه بین‌الملل به آن شناخته می‌شوند و متناسب با وسعت و عظمت این نمادها، ارزش افزوده و خلق ثروت برای آن شهرها صورت می‌گیرد. اگر بتوانیم مقوله فضاسازی هنری شهر مشهد در نوروز را به‌عنوان یک شناسه جهانی مطرح کنیم، به طور قطع در سال‌های آتی می‌توانیم در بخش گردشگری و جذب زائر و گردشگر به شهر مشهد، بسیار موفق‌تر عمل‌ کنیم. 

وی افزود: رویداد خانه‌ی بهار در این بخش کاملاً نقش‌آفرین بوده و کارکردی بسیار با اهمیت دارد. ما در پی آن هستیم که فوج فوج زائر و مسافر نه تنها از سراسر ایران بلکه از تمام دنیا به مشهد جذب کنیم.

شهلا در پاسخ به این سؤال که شورای شهر و شهرداری چه برنامه‌ای برای برقراری ارتباط دائمی با هنرمندان دارد، گفت: رویداد خانه‌ی بهار مشهد، مصداق عینی از شعارهایی است که پیش‌ از این مطرح کردیم. ما شهر مشهد را برای تمام مشهد‌ی‌ها و همه هنرمندانی می‌خواهیم که روزی روزگاری از این شهر رفتند و یا قهر کردند و کنج عزلت گزیدند. همه آن‌ها را دعوت کرده‌ایم تا بضاعتشان را به صحنه آوردند. ما خریدار ایده‌های نو برای بهتر شدن شهر هستیم. 

وی افزود: استقبال می‌کنیم از این‌که زیبایی سیمای شهر مشهد در دست با کفایت هنرمندانی باشد که تخصص و ذوق این مهم را دارند. 

شهلا در انتهای این بازدید با سرپرست امور هنری شهرداری،‌ دبیر و اعضای هیأت داوران بخش هنرهای موقت شهری جشنواره «خانه‌ی‌ بهار» گفتگو کرد و از فعالیت‌هایی که برای شادابی شهروندان و تبدیل بهار مشهد به برندی جهانی انجام می‌گیرد، تقدیر کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه