English

عضو شورای شهر مشهد:

رشد حوزه عمران و آبادی کشور نیازمند منابع جدید درآمدی است

عضو شورای شهر مشهد گفت: اگر به دنبال عمران و آبادی کشورمان هستیم، باید به دنبال تأمین منابع جدید درآمدی هم باشیم

 رشد حوزه عمران و آبادی کشور نیازمند منابع جدید درآمدی است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،امیر شهلا در اولین همایش استانی اکوتوریسم که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اگر به دنبال عمران و آبادی کشورمان هستیم، باید به دنبال تأمین منابع جدید درآمدی هم باشیم، زیرا درآمد نفت در سال ۹۷ تنها می‌تواند حقوق کارکنان دولت، یارانه و حقوق بازنشستگان را تأمین کند.

وی افزود: امروز که خیابان‌های شهر شلوغ است، باید بدانیم راه و پیش شرط جذب سرمایه‌گذار امنیت است و زمانی که امنیت نباشد، سرمایه مادی و معنوی هم فرار می‌کند.

صادق کاظمیان، کارآفرین نمونه در حوزه گردشگری، عنوان کرد: ۱۶ اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی مجوز گرفته‌اند و در حال فعالیت هستند.

وی افزود: هم‌اکنون ۷۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی در کشور مجوز گرفته‌اند و این در حالی است که برخی استان‌ها دارای ۲۰۰ اقامتگاه و برخی شهرها دارای ۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی هستند.

قائم مقام خانه تعاونگران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: وضعیت گردشگری در ایران اصلاً خوب نیست.

هادی شاهی افزود: از کشورهایی هستیم که می‌توانیم در توریست درمانی و اکوتوریسم فرصت و جایگاه خوبی پیدا کنیم اما این اتفاق نیفتاده است.

حمید صالحی مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه صدمه به طبیعت از اثرات تخریبی گردشگری بدون استراتژی است، افزود: خراسان رضوی تنوع زیستی منحصر به فردی دارد و ما آمادگی داریم، راهنمایان طبیعت گردی را آموزش و زیست بوم استان را در اختیار صنعت گردشگری قرار دهیم.

در این همایش که به همت انجمن علمی و دانشجویان رشته گردشگری مرکز آموزش علمی کاربردی واحد هتل درویشی که با حضور مسئولان محیط زیست استان، شورای شهر، حج و زیارت، گردشگری و مرزبانی استان برگزار شد، بر ترویج گردشگری داخلی و تدوین راهکارهای جذب توریست به کشور تاکید شد

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه