English

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

روحانیون به عنوان اقشار تاثیرگذار نیاز همیشگی جوامع هستند و باید مورد توجه قرار گیرند

آیت الله حسینی شاهرودی درجمع روحانیون بانه گفت: روحانیون بi عنوان اقشار تاثیرگذار نیاز همیشگی جوامع هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

روحانیون به عنوان اقشار تاثیرگذار نیاز همیشگی جوامع هستند و باید مورد توجه قرار گیرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی عصر سه شنبه در نشست با روحانیون شهرستان بانه اظهار کرد: بهبود معشیت روحانیون اهل سنت نیز از دغدغه های اصلی ما در کشور است برای حل این مشکل برنامه هایی پیش بینی شده و تلاش برای حل آنها ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه دراستان کردستان با اشاره به اینکه 80 میلیارد ریال بودجه به روحانیون اهل سنت اختصاص یافته است که یک ریال از این اعتبار به عنوان شهریه به روحانیون اهل تشییع داده نمی‌شود و کلا مربوط به علمای اهل سنت است، گفت: بر اساس تاکید رهبری و تصویب شورای نمایندگان و شورای برنامه ریزی مدارس تصویب شده که در ارائه خدمات نباید بین حوزه‌های علمیه شیعه و سنی فرق وجود داشته باشد.

نماینده مردم کردستان درمجلس خبرگان رهبری افزود:در زمینه ارتقای تحصیلی جامعه روحانیت اهل سنت کردستان مدارس علوم دینی و توسعه آنها در سفر مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت و اعتباراتی نیز  به آنها اختصاص یافته است که مراحل ساخت مدارس برخی از شهرستانها به اتمام رسیده است و نیزمرکز تخصصی علوم دینی امام شافعی نیز به عنوان نخستین مرکز تخصصی دنیا با پذیرش دانشجویان در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در جوار مسجد قبا سنندج فعالیت می‌کند.

حسینی شاهرودی بااشاره به اینکه ساماندهی مرز در راستای استفاده از مرز به نفع خود مردم مناطق مرزی است، قاچاق به عنوان یکی از معضلات اقتصادی در جوامع است و بزرگترین لطمه را به اقتصاد و اشتغال در هر جامعه‌ای وارد می‌کند، گفت: مرزها در هر کشوری در کنار فرصت‌هایی که ایجاد می‌کنند تهدید هستند و اگر به خوبی مدیریت نشوند لطمه‌های بزرگی را به جامعه وارد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان با بیان اینکه ساماندهی مرز مانع از سوءاستفاده سودجویان از این ظرفیت می‌شود و اگر دولت هزینه‌های ساماندهی مرز را به خود تحمیل می‌کند به دلیل این است که مردم خود مناطق مرزی از مرز متنعم شوند، اظهار داشت: ساماندهی اصولی مرز می‌تواند بستر را برای بهره‌مندی مردم منطقه و توسعه هر چه بیشتر نقاط مرزی در استان فراهم سازد که تحقق این مهم نیاز به تعامل و همراهی همه مردم و مسئولان دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه