English

آغاز به کار دو پروژه مهم نفتی با همکاری دانشگاه رازی و پالایشگاه کرمانشاه

طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری پالایشگاه کرمانشاه و دانشگاه رازی در دو پروژه تولید هگزان بدون بنزین و راه‌اندازی برج تقطیر در خلأ به امضا رسید.

آغاز به کار دو پروژه مهم نفتی با همکاری دانشگاه رازی و پالایشگاه کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سهراب براندیشه رئیس هیئت‌مدیره پالایشگاه کرمانشاه در اولین نشست تخصصی نفت، علم و صنعت یکی از عوامل مهم توسعه را ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه عنوان کرد و افزود: این تجربه موفق در کشورهای پیشرفته وجود دارد و برقراری و تقویت این ارتباط می‌تواند موجب افزایش نوآوری و انتقال دانش و فناوری شود.

وی بابیان اینکه پالایشگاه توانمندی و ظرفیت‌های علمی خوبی دارد گفت: برخی مهندسین پالایشگاه نخبگان علمی هستند و قرارگیری آن‌ها در کنار دانشگاه و استفاده از علم روز دنیا در حوزه نفت می‌تواند در پیشبرد فعالیت‌های پالایشگاه مؤثر باشد.

رئیس هیئت‌مدیره پالایشگاه نفت کرمانشاه با اشاره به وجود دانشکده نفت در دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: پایگاه این دانشکده و دانشجویان آن باید پالایشگاه باشد و ارتباط دانشکده نفت با پالایشگاه بیش‌ازپیش تقویت شود.

براندیشه بابیان اینکه در دانشگاه مباحث تئوری صرف مطرح می‌شود، گفت: باید مکانی برای عملیاتی کردن این اندوخته‌های علمی باشد که در این زمینه آغوش پالایشگاه برای دانشگاه باز است.

وی افزود: پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های دانشگاهی می‌تواند به‌صورت مشترک انجام شود که این ارتباط هم به نفع دانشگاه و هم به نفع پالایشگاه است.

وی همچنین با اشاره به تولید نفت کوره مرغوب در پالایشگاه، گفت: از این محصول می‌توان بیش از 100 فرآورده به دست آورد که همه این توفیقات جز در سایه همکاری با دانشگاه حاصل نمی‌شود.

براندیشه در ادامه با اشاره به واگذاری 60 درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی گفت: تلاش ما تنوع بخشیدن به محصولات تولیدی پالایشگاه است و در این زمینه دو پروژه مهم در دستور کارداریم که همکاری دانشگاه را می‌طلبد.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها تولید هگزان بدون بنزن است که هم‌اکنون این محصول از خارج وارد کشور شده و پالایشگاهی در کشور آن را تولید نمی‌کند که تلاش داریم در این زمینه سرآمد باشیم.

براندیشه تصریح کرد: پروژه دیگر پالایشگاه ساخت برج تقطیر در خلأ است که ساخت آن 200 میلیارد تومان هزینه دارد و تا حدی مراحل اولیه کار شروع‌شده است.

این مسئول افزود: در حال حاضر سرمایه این دو پروژه آماده است و ارتباط با دانشگاه در این زمینه می‌تواند برای ما راهگشا باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه