English

دکتر کوروش ساکی:

رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی مردم ۴۱ روستای زلزله‌زده استان کرمانشاه به دانشگاه علوم پزشکی لرستان واگذار شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، گفت: پس از وقوع زلزله در غرب کشور، بالگرد اورژانس هوایی، 4 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس به همراه بیست نفر از نیروهای فوریت‌های پزشکی لرستان به استان کرمانشاه اعزام شد.

رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی مردم 41 روستای زلزله‌زده استان کرمانشاه به دانشگاه علوم پزشکی لرستان واگذار شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، دکتر کوروش ساکی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که به ریاست استاندار لرستان برگزار شد، گفت: با وجود آمادگی کامل مراکز درمانی استان، هیچ مصدومی از کرمانشاه به لرستان اعزام نشد و شماری از مجروحین به استان‌های تهران و همدان اعزام شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: از دقایق اولیه زمین لرزه در غرب کشور، خوشبختانه 420 پرستار و پزشک، جهت اعزام به مناطق زلزله‌زده اعلام آمادگی کردند.

وی در خصوص خسارات ناشی از زلزله در لرستان نیز، تصریح کرد: تعداد 68 هم‌استانی ما در شهرستان کوهدشت دچار آسیب شدند که با اقدامات صورت گرفته عوامل اورژانس، به مراکز درمانی منتقل شدند که از این تعداد،  16 نفر بستری و سایر مصدومین به صورت سرپایی درمان شدند.

دکتر ساکی ابراز داشت: در حوزه بهداشتی بلافاصله یک روز پس از زلزله، 4 تیم واکنش سریع مشتمل بر سه نفر پزشک، سه نفر ماما و پنج نفر بهداشت محیط از خرم آباد و شهرستان دلفان به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تشریح کرد: هم اکنون دو دستگاه آمبولانس در مرکز کرمانشاه و در حوزه بهداشتی نیز دو دستگاه آمبولانس دیگر در مناطق قلعه بهادر و جابری مستقر هستند و با توجه به مذاکرات صورت گرفته با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مقرر شد تا مناطق جابری و قلعه بهادر استان کرمانشاه با جمعیتی قریب به 4هزار نفر تحت پوشش قرار گیرند که در این رابطه، رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی مردم 41 روستای استان کرمانشاه به دانشگاه علوم پزشکی لرستان واگذار شد.

ساکی اذعان داشت: مراقبت از آسیب دیدگان مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد که در این مدت 700 مصدوم توسط نیروهای درمانی لرستان ویزیت شده اند و 345 نفر مادر باردار نیز تحت مراقبت ویژه قرار گرفته‌اند. اگر چه 9 خانه بهداشت منطقه نیز تحت پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

کولن سنجی، آموزش دو هزار 736 نفر بهیار، واکسن توام، تزریق سرم به یک مورد مصدوم مار گزیدگی، مراقبت از بیماران اسهال و مواردی آنفولانزا از دیگر موارد عنوان شده حوزه دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه