English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

مقدمات جذب یک فروند بالگرد امدادی برای لرستان فراهم شد

کوروش ساکی با اعلام این مطلب که تاکنون، 120 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد لرستان شده، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته، مقدمات جذب یک فروند بالگردی امدادی از وزارت بهداشت فراهم شده است.

مقدمات جذب یک فروند بالگرد امدادی برای لرستان فراهم شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، کوروش ساکی با بیان اینکه تا سال 92، به ازای هر 1000 نفر در استان 0.8 تخت وجود داشت، افزود: میانگین کشور به ازای هر 1000 نفر 2.3 تخت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 1500 تخت در استان کم داریم و این در حالی‌است که تخت‌سازی و بیمارستان‌سازی کار راحتی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید این بود که پروژه‌های بالای 80 درصد را تقبل کرد از این رو، سایر پروژه‌ها با اعتبارات لاک‌پشتی راه به جایی نمی‌برد.

ساکی با اشاره به اینکه احداث پروژه بیمارستان الیگودرز 25 سال به طول انجامیده است، اظهار کرد: در امر بیمارستان‌سازی زمان بسیار با اهمیت است چراکه با جان افراد سرد و کار داریم، خوشبختانه با فعالیت‌هایی که انجام شده توانسته‌ایم سرانه تخت‌های بیمارستانی استان را به نُرم کشوری برسانیم.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر دو بالگرد در شهرستان الیگودرز و خرم‌آباد اضافه شده است، افزود: میزان مرگ و میر مادران باردار به واسطه استقرار این دو بالگرد در استان کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه سالانه ۲ میلیارد تومان صرف هزینه‌های اعزام و نگهداری بالگرد و پرداخت حقوق خلبانان می‌شود، تصریح کرد: وزارت بهداشت پنج فروند بالگرد جدید خریداری کرده که در حال مذاکره برای جذب یک فروند بالگرد برای استان لرستان هستیم.

ساکی با بیان اینکه از سال 93 تاکنون 120 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شده است، افزود: همچنین پنج تا شش کلینیک تخصصی در شهرستان‌های کوهدشت، نورآباد، پلدختر و الیگودرز ساخته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی