English

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد

انتخاب اوکراین به عنوان بهترین مقصد اصفهان برای کشت فراسرزمینی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه ۶۶ کشور دنیا از ظرفیت‌های مناسب جهت کشت فرا سرزمینی برخوردار هستند، گفت: کشور اوکراین به‌ عنوان بهترین مقصد اصفهان برای کشت فرا سرزمینی انتخاب شد.

انتخاب اوکراین به عنوان بهترین مقصد اصفهان برای کشت فراسرزمینی

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، هجدهمین نشست کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان با محوریت کشت فرا سرزمینی در کشور اوکراین و جلوگیری از اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار برگزار شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان امنیت غذایی را پیش‌شرط تحقق امنیت اجتماعی، استقلال سیاسی و استقلال اقتصادی دانست و اظهار داشت: شدت گرفتن محدودیت‌هایی نظیر فرسایش خاک و خشک‌سالی سبب شده تا کشت فرا سرزمینی از اهمیت بیشتری برخوردار شود.

حمیدرضا قلمکاری با بیان اینکه کشت فرا سرزمینی در ایران به‌خوبی اجرا نشده است، افزود: البته تجربیات خوبی در کشورهایی نظیر سیرالئون داشته و تفاهم‌نامه‌های زیادی هم به امضا رسیده اما بااین‌وجود هنوز به کشت فرا سرزمینی متناسب بااهمیتی که دارد پرداخته نشده است.

وی با اشاره به این‌که بیش از 85 درصد اراضی ایران در اقلیم بیابانی، خشک و نیمه‌خشک قرارگرفته است، تصریح کرد: پیوسته در چهار محصول استراتژیک گندم، جو، ذرت و برنج نیازمند واردات بوده‌ایم درحالی‌که می‌توانیم با کشت فرا سرزمینی این محصولات استراتژیک را خود تولید کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: نظر به اهمیت این موضوع با آغاز به کار دوره هشتم اتاق بازرگانی اصفهان در کمیسیون کشاورزی آب و محیط زیست، کمیته‌ای تحت عنوان بازرگانی و کشت فرا سرزمینی تشکیل دادیم تا به‌صورت جدی در این زمینه وارد و بستر مناسب برای کشت فرا سرزمینی را برای کشاورزان فراهم‌ سازیم.

وی با بیان اینکه 66 کشور دنیا از ظرفیت‌های مناسب جهت کشت فرا سرزمینی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 18 کشور در کمیته‌ بازرگانی و کشت فرا سرزمینی کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان انتخاب و درنهایت پس از مطالعات گسترده، کشور اوکراین به‌عنوان بهترین مقصد جهت کشت فرا سرزمینی انتخاب شد.

قلمکاری کشور اوکراین را انبار غله و دروازه اروپا توصیف و اضافه کرد: بر اساس جلساتی که کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان با سفیر ایران در اوکراین، مسئولان اتاق بازرگانی کیف، خرسون و شرکت‌های حقوقی در این کشور انجام داده است، اوکراین به‌زودی به عضویت اتحادیه‌ اروپا درخواهد آمد که تحقق این امر می‌تواند شرایط خوب کنونی را نیز بهبود ببخشد.

وی تمهیدات و بسته‌های حمایتی دولت اوکراین را از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در این کشور اعلام کرد و گفت: این کشور از زمین‌های حاصلخیز استپ، رودخانه‌های گسترده و بارندگی‌های بسیار برخوردار است و همچنین اراضی بسیاری از این کشور را خاک سیاه با عمق 1.5 متر تشکیل داده که بهترین خاک برای کشاورزی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان بهره‌وری بالای کشاورزی در اوکراین را از مهم‌ترین ویژگی‌های این کشور دانست و افزود: برای کشت فرا سرزمینی در این کشور هرچه لازم بود را بررسی کرده و اطلاعات خوبی در این زمینه‌داریم که می‌توانیم آن‌ها را در اختیار سرمایه‌گذارانی که مایل هستند از این فرصت استفاده کنند، قرار دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه