English

در چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر رشت عنوان شد؛

سفر شورائیان به کربلا/ بی مهری با بناهای تاریخی رشت/تقسیم خبرنگاران شورا به خودی و غیرخودی محکوم است/ اجرای طرح نیروگاه زباله سوز در سراوان رشت

چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت شامگاه امشب با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف در ساختمان شورای شهر برگزار شد.

سفر شورائیان به کربلا/ بی مهری با بناهای تاریخی رشت/تقسیم خبرنگاران شورا به خودی و غیرخودی محکوم است/ اجرای طرح نیروگاه زباله سوز در سراوان رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سید امیرحسین علوی در چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با تبریک به مناسبت حماسه سیزدهم آبان اظهار کرد: سیزدهم آبان نماد استکبارستیزی مردم ایران است و در هر جای دنیا ندای استکبارستیزی مظلومی بلند شد نگاهش برگرفته از ایران اسلامی بود.

وی با اشاره به فرارسیدن اربعین امام حسین (ع) گفت: در سفر اربعین تمامی مردم رشت و عاشقان اهل‌بیت (ع) را یاد خواهیم کرد و نائب الزیاره آنان هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک مجدد به حامد عبداللهی بابت انتخاب به‌عنوان ریاست شورای گیلان گفت: ان شاالله همه ما خادم خوبی برای مردم باشیم.

علوی با اشاره به تشییع پیکر شهید میرحسینی از شهدای هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: فردا پیکر این شهید در رشت تشییع می‌شود.

عضو شورای اسلامی رشت با گرامیداشت روز سیزدهم آبان روز دانش آموز، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای گران‌قدر را گرامی می‌داریم و در تشییع پیکر شهید میرحسینی حضور گسترده خواهیم داشت.

فاطمه شیرزاد افزود: در شهر رشت یکسری بناهای تاریخی و با قدمت وجود دارد که بازنگری این بناها باید در دستور کار قرار بگیرد و یقیناً در شورای پنجم نیز این مبحث را در دستور کار قراردادیم و ان شاالله بحث بازآفرینی بافت‌های رشت در دستور کار قرار بگیرد و اخیراً خانه شبان هم مورد تخریب قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: کاروانسراهایی که در شهر رشت وجود دارد می‌تواند محور گردشگری در رشت باشد و می‌توانیم از این طریق شهر رشت را به جایگاه اصلی‌اش برسانیم.

عضو شورای اسلامی رشت با اشاره به بافت خواهر امام شهر رشت گفت: متأسفانه شرایط فعلی حاکم در اطراف بقعه خواهر بسیار وخیم است و وضعیت اسفناکی در اطراف بقعه به لحاظ کنده‌کاری‌ها  مشاهده می‌شود.

شیرزاد بیان کرد: حدود یک ماه است که در محله ساغری سازان که بافت تاریخی دارد شهردار منطقه دو اجازه ساخت‌وساز بالاتر از حد مجاز صادر کرده است و حتی شاهد نصب درب ریموت دار در آن اطراف هستیم و ان شاالله شهرداران مناطق فرصت بیشتری برای توجه به چنین مباحثی داشته باشند.

وی با اشاره به فرارسیدن اربعین امام حسین (ع) گفت: ان شاالله  زیارت‌ها قبول باشد و نائب الزیاره همه ما باشند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز اظهار کرد: تشییع پیکر شهید میر حسینی را پیشاپیش تبریک و تهنیت می‌گویم و ان شاالله در سفر اربعین نائب الزیاره همه خواهم بود.

محمدحسن عاقل منش  با اشاره به اینکه رأی به نصرتی نشان‌دهنده تعامل و وحدت اعضای شورا بود، اظهار کرد: حضور استاندار جوان در گیلان مایه خوشحالی است و یقیناً انگیزه‌های بیشتری  برای فعالیت وجود خواهد داشت.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با برنامه راهبردی ۱۴۰۱ به الزامات شهر بیش از گذشته توجه شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: رشت نیازمند جذب سرمایه‌گذار است و باید با همدلی همه فضایی آرام در شهر ایجاد کنیم و از تنش‌های بی‌حاصل که موجب فراری شدن سرمایه‌گذاران خواهد شد و رشت در حال حاضر با مشکلات فراوانی روبه‌رو باشد.

وی بیان کرد: کاهش درآمد شهرداری رشت موجب بروز مشکلات متعددی شده است و کمبود فضای سبز شهری، اقتصاد نامناسب شهری و همچنین پیگیری شهر خلاق خوراک‌شناسی و سراوان که به یک عقده سرطانی تبدیل‌شده است از مشکلات پیش روی است.

عاقل منش تصریح کرد: اگر هرکدام از شوراهای رشت با عناوینی مطرح شدند شورای پنجم هم باید با عنوان شورای انجام کارهای بزرگ معرفی شود و باید برای توسعه شهرمان از هر مبحثی بهره‌مند شویم.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه از ظرفیت مشاوران شورا استفاده شود اظهار کرد: از عملکرد پسماند و تلاش‌های شورای چهارم سپاس گذارم و ایجاد حفر چاه  به‌منظور کنترل گاز متان، ایجاد پشته‌های خاکی و... همه ازجمله اقدامات شورای چهارم در سراوان بود که قابل قدردانی است.

احمد رمضانپور افزود: رئیس شورای اسلامی سراوان در مصاحبه گلایه کرده بود که چرا مسئولین به سراوان نیامدند و درهرحال تلاش‌هایی شده و در شورای چهارم مصوباتی در خصوص سراوان شده است و قراردادی هم با دانشگاه گیلان در شورای گذشته منعقد شد که نتیجه آن احداث لندفیل بوده است.

وی با اذعان به اینکه در احداث تصفیه‌خانه مشاور اصرار داشت که  این کار در پای لندفیل انجام شود گفت: در همان موقع افرادی هم مخالفت کردند و گفتند آنجا راه دسترسی در آنجا وجود ندارد و نیازمند قطع یک هزار و پانصد اصله درخت بود.

رمضانپور بیان کرد: با رانش بزرگ زباله سایت ایجادشده تصفیه‌خانه زیر آوار زباله‌ها مدفون شد.

رمضانپور بابیان اینکه می‌توانستیم این کار را بهتر انجام دهیم گفت: قرار بود کارها به‌گونه‌ای انجام شود که از جولان حشرات موذی و... جلوگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه امروزه بحث زباله‌سوز باید برایمان در اولویت باشد تصریح کرد: باید این مبحث هر چه سریع‌تر به سرانجام و نتیجه برسد.

رمضانپور با اذعان به اینکه زباله‌سوز رشت از وزارت کشور تائید شده است و به‌عنوان یک عضو شورا تقاضا دارم که مشکل سراوان برطرف شود گفت: مشکل سراوان تمام مردم رشت، گیلان و حتی افرادی که به‌نوعی به گیلان رفت و آمد دارند را تهدید می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز بابیان اینکه شورا در مقام کنترل و نظارت است، اظهار کرد: در خصوص مباحثی که پیرامون سراوان مطرح است اجرا به عهده شهرداری و دیگر دستگاه‌های مربوطه است و اقداماتی که در خصوص سراوان انجام شد قطعاً در برنامه‌های کاری کمیسیون‌های هم موردبررسی قرار گیرد.

علوی افزود: هر کاری که بنده به‌عنوان رئیس شورا باید پیگیر آن باشم را با تمام توان پیگیری خواهم کرد و در نخستین جلسه‌ای که با استاندار گیلان داشتم در خصوص چنین مباحثی هم‌صحبت شد.

جلال‌الدین محمد شکریه عضو دیگر شورای رشت نیز اظهار کرد: ما علاقه‌مند هستیم بدانیم شورای پنجم به لحاظ مالی چه چیزی را تحویل گرفته است و در مباحث مختلف شفاف‌سازی شود و پایشی در تمامی حوزه‌ها و پروژه‌ها انجام شود.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم شهردار رشت هفته‌ای یک‌بار جهت ارائه گزارش به صحن بیاید و در خصوص پروژه‌هایی همچون خواهر امام که واقعاً فاجعه است گزارش بدهد.

شکریه با اشاره به آمادگی سرمایه‌گذار اروپایی در خصوص دستگاه زباله‌سوز اظهار کرد: باید از چنین فرصت‌هایی استقبال کرد.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز اظهار کرد: از پیگیری‌های فاطمه شیرزاد یکی از اعضای شورا به‌عنوان یک زن شجاع تشکر می‌کنم.

اسماعیل حاجی پور افزود: شهرداری منطقه دو رشت در خصوص ساغری سازان بر اساس مباحث میراث فرهنگی پروانه فعالیتی صادر کرد اما با تخطی که توسط مجری کار انجام شد شهرداری تقاضای تبصره یک ماده صد و تخریب مازاد را نموده است.

رضا رسولی عضو شورای اسلامی رشت نیز بابیان اینکه اصحاب رسانه حواس و خواص مردم هستند گفت: رسانه‌ها برای مردم می‌نویسند و گزارش می‌دهند و اگر این‌ها نبودند شاید بسیاری از اتفاقاتی که برای شهر مناسب نبود رقم می‌خورد.

وی بابیان اینکه با کادر جدید مستقر در شورا انتظار می‌رود به یک نظم بهتر برسیم تصریح کرد: خبرنگاران میهمان شورا نیستند و صاحب‌خانه هستند.

رسولی بیان کرد: هیچ‌کدام از ما برای ایجاد نظم و چارچوب مخالف نیستم و هم بنده و مجموعه اداری شورا را از تقسیم خبرنگاران خودی و غیرخودی بر حذر میدانم.

رسولی گفت: تأکید می‌کنم احترام افراد حفظ شود و حق نداریم از زبان افراد مطلبی را یادداشت کنیم، همه ما تابع نظم فراگیر هستیم و فضای شورا با شهرداری رشت متفاوت است.

وی افزود: ما گاها در داخل شورا با همکارانمان در حال صحبت هستیم و بعد متوجه صدور شب‌نامه‌ها می‌شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز بابیان اینکه فضای حاکم بر شورا دوستانه است، تصریح کرد: تذکری که عضو شورا در خصوص رسانه‌ها گفتند تمایل دارم جامع‌تر و کامل‌تر بابت آن به بنده توضیح دهند و اگر مسئله‌ای باشد حتماً پیگیری خواهم کرد.

در این جلسه لایحه دو فوریت تسریع فرآیند اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و برگزاری فراخوان‌های مربوطه به‌منظور جذب سرمایه‌گذاران در صحن شورا مطرح شد که به علت عدم موافقت اعضای شورا به‌صورت یک‌فوریت به تصویب رسید.

بررسی طرح الزام‌آور تهیه برنامه راهبردی موضوع دیگری بود که در جلسه امشب شورا موردبررسی قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در خصوص این طرح اظهار کرد: با توجه به اینکه شورای پنجم رشت با سال ۱۴۰۰ و پایان دهه ۹۰ هجری شمسی مصادف است لذا به‌منظور منطقی ساختن مسیر توسعه با استفاده از امکانات و منابع موجود در شهرداری ضرورت دارد برنامه مناسبی که مسیر توسعه شهر رشت را تا پایان سال ۱۴۰۰ مشخص نماید تهیه شود.

محمدحسن عاقل منش افزود: طرح الزام‌آور تهیه برنامه‌های راهبردی و عملیاتی شهر و شهرداری رشت باید با گرفتن مشاور مجرب به سرانجام برسد و حتی‌المقدور از مشاور بومی استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز بابیان اینکه باید با یک‌چشم انداز مناسب حرکت کرد گفت: در این طرح باید مشاور ذیصلاح مشخص شود و برای افق ۱۴۰۰ باید برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.

سید امیرحسین علوی بیان کرد: هر راهبردی که تدوین می‌شود باید بدانیم که خروجی چهارساله شورا چه چیزی می‌تواند باشد.

حامد عبداللهی یکی از اعضای شورای رشت نیز در خصوص طرح الزام‌آور تهیه برنامه‌های راهبردی و عملیاتی شهر گفت: کمیته‌ای که در این راستا تشکیل می‌شود با ریاست رئیس شورا هدایت شود.

احمد رمضانپور عضو دیگر شورای رشت نیز در خصوص کمیته‌ای با عنوان کمیته عالی رشت گفت: شورا جایگاه نظارتی دارد و در کمیته‌ای که پیشنهاد تشکیل آن داده‌شده است ریاست آن را به شهردار سپرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این خصوص اظهار کرد: شورا جایگاه نظارتی دارد و اگر در این خصوص ورود کند و جایگاه ریاست کمیته عالی را بر عهده بگیرد ممکن است مباحثی به همراه داشته باشد.

رسولی یکی دیگر از اعضای شورا در خصوص تشکیل کمیته عالی رشت به ریاست شهردار اظهار کرد: بنده معتقدم اعضای شورا در این کمیته با لحاظ جایگاه نظارتی حق رأی داشته باشند.

اعضای شورای رشت با کلیات طرح الزام‌آور تهیه برنامه‌های راهبردی و عملیاتی شهر موافقت کردند.

در این جلسه لایحه پرداخت کمک‌هزینه سفر به داور بین‌المللی انجمن ملی موی تای به مبلغ دو میلیون تومان جهت حضور در مسابقات جهانی موردبررسی قرار گرفت.

فرهام زاهد عضو شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: باید برای این‌گونه پرداخت‌ها یک شیوه‌نامه منظور شود.

وی افزود: بنده تقاضا دارم مستندات مربوط در این خصوص ارائه شود و سپس تصمیم‌گیری گردد.

به گزارش موج، این لایحه جهت بررسی مجدد و تکمیل مستندات موردنیاز مجدداً به کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت ارسال شد.

استعفای حجت جذب از عضویت در کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت مبحث دیگری بود که در جلسه امشب شورا موردبررسی قرار گرفت و اعضای شورا با آن موافقت کردند و با پیشنهاد رئیس کمیسیون بهداشت اسماعیل حاجی پور به‌عنوان جایگزین حجت جذب انتخاب شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه