English

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

از فعالیت مداحان بدون مجوز در استان جلوگیری می‌شود

حجت‌الاسلام مهدوی، گفت: در ایام محرم از فعالیت هیئت‌ها و مداحان بدون مجوز در لرستان جلوگیری می‌شود.

از فعالیت مداحان بدون مجوز در استان جلوگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، با توجه به فرارسیدن ایام محرم و آغاز عزاداری عاشقان حسینی، گفت: لازم است تا در ایام محرم که ایام تبلیغات مذهبی است، مباحث آسیب‌های اجتماعی در هیئت‌های مذهبی مطرح شود چون آسیب‌های اجتماعی امروز یک بحران است و نظام خانواده‌ها در معرض خطر قرار داده و می‌دهد.

وی افزود: امام حسین (ع) برای امربه‌معروف و نهی از منکر شهید شده است بنابراین همه ما وظیفه‌داریم امربه‌معروف و نهی از منکر کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به تقارن ایام محرم و هفته دفاع مقدس عنوان کرد: امسال ایام محرم و عزاداری‌ها مصادف با جریان مقاومت است که پیروزی‌های خوبی در سوریه و عراق به دست آوردند از سویی امسال شهید شاخص دفاع شهید محسن حججی شور و شعوری در کشور برپا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، شهید حججی را شهید شاخص هیئت‌های مذهبی خواند و بیان کرد: در دیداری که با پدر شهید حججی داشتیم مطرح کرد که از شهادت فرزندم ناراحت نیستم از این ناراحت هستم که فرزندم را نشناختم و نمی‌دانستم چه گوهری در خانه دارد.

مهدوی گفت: سال آینده اجلاس بین‌المللی پیر غلامان حسینی با حضور 30 کشور مسلمان جهان در استان لرستان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: جلسات امام حسین (ع) آیینه عشق و احساس است اما گاهی در هیئت‌های مذهبی استان نامهربانی‌هایی مشاهده می‌شود که این با فضا نمی‌سازد ازاین‌رو باید یکدیگر مهربان‌تر باشیم و در صورت مشکل، مسائل را در شورای هیئت مذهبی و یا کانون مداحان حل‌وفصل کنید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان در خصوص فعالیت هیئات مذهبی و مداحانی که بدون مجوز اقدام به برگزاری مراسمات مناسبتی می‌کنند، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، از فعالیت هیئت‌ها و مداحان بدون مجوز در ایام محرم جلوگیری می‌شود و بر اساس دستورالعمل با آن‌ها رفتار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه