English

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان:

۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان مجری طرح بصریت عاشورایی/ جهان امروز تشنه معارف اباعبدالله(ع) و بیان مکتب عاشورا است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان در نشست خبری برگزاری طرح بزرگ بصیرت عاشورایی استان گیلان گفت: فرهنگ امام حسین(ع) در حال جهانی شدن است و محرم و صفر حوزه بزرگ خبررسانی جهان اسلام و مکتب شیعه است.

500 بقعه متبرکه گیلان مجری طرح بصریت عاشورایی/ جهان امروز تشنه معارف اباعبدالله(ع) و بیان مکتب عاشورا است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حجت الاسلام والمسلمین عیلزاده، امروز در نشست خبری طرح بزرگ سوگواره بصیرت عاشورایی که در محل اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گیلان برگزار شد ضمن تشکر از اصحاب رسانه و قلم به خاطر ترویج و تبلیغ دین و فرهنگ اهل بیت(ع)، گفت: نگاه به  جریانات و حوادث بعد از واقعه کربلا  نشان می‌دهد اگر خبررسانی حضرت زینب( س) و امام سجاد(ع) نبود از فرهنگ عاشورا و مکتب بزرگ شهادت کاملا بی بهره بودیم .

وی همچنین اضافه کرد: انبیاء و اولیاء خبرنگاران درگاه الهی هستند و بر همین اساس شغل خبرنگاری و اطلاع رسانی در راستای رسالت انبیاست .

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: محرم یک حوزه بزرگ خبررسانی است و مملو از اطلاعات دقیق در حوزه‌های مختلف اسلام بخصوص مکتب شیعه است .

علیزاده تبلیغ محرم و رساندن پیام این ماه را یک وظیفه دینی و انقلابی دانست و گفت: امروز جهانیان تشنه معارف امام حسین(ع) هستند و بر همین اساس می‌توانیم فرهنگ، دین و ارزش‌های اسلامی را در قالب پیام محرم و تبلیغ مکتب عاشورا به دنیا برسانیم، فرهنگ عاشورای امام حسین(علیه السلام) در حال جهانی شدن است، پیام محرم پیام احترام به کرامت و انسانیت است.

وی با اشاره به برگزاری طرح بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه گیلان، گفت: هدف از اجرای این طرح تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در جامعه، جلوگیری از ورود انحرافات و خرافات به مکتب عاشورا و اجرای امینانه نیات واقفان است .

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان افزود: طرح بصیرت عاشورایی باشعار «کرامتنا الشهاده» در 500 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود و این طرح اختصاص به دهه اول محرم نداشته و از 31 شهریور آغاز و تا 28 آبان تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت .

علیزاده همچنین از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در 50 بقعه متبرکه گیلان خبر داد و گفت: در قالب طرح بصیرت عاشورایی، تجمع بزرگ لبیک یا حسین(علیه السلام) در روز دوم محرم همزمان با ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلاء در 13 شهرستان استان و به صورت محوری و متمرکز در آستان مقدس خواهر امام رضا(ع) رشت برگزار خواهد شد .

 وی همچنین اعلام کرد: مراسم ویژه نوجوانان حسینی با عنوان«احلی من العسل» با همکاری آموزش و پرورش در ششم محرم در 50 بقعه متبرکه گیلان برگزار خواهد شد، همچنین بنا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقامه نماز ظهر عاشوراء ، از برنامه‌های محوری بصیرت عاشورایی اقامه نماز ظهر عاشوراء به عنوان تقلید عملی از سیره و دستور امام حسین(علیه السلام) است .

  مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان، برگزاری مراسم رهروان زینبی در 12 محرم  عزاداری امام سجاد(ع) و همایش نهضت بیداری را از دیگر برنامه‌های بصیرت عاشورایی در گیلان برشمرد و عنوان داشت: این طرح تا ویژه برنامه مراسم اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و با تجمع لبیک یا رسول الله(ص)  در روز رحلت آن حضرت به پایان می‌رسد.

علیزاده، برپایی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون اعزامی از قم و مبلغان بومی را از دیگر برنامه‌های اوقاف گیلان در طرح بصیرت عاشورایی معرفی کرد و گفت: 300 مبلغ اعزامی از قم و روحانی بومی در برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند .

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه