English

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان

حل مشکل بیکاری گلستان نیازمند توازن بین رشته های تحصیلی است

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان از اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان خبر داد و گفت: حل مشکل بیکاری گلستان نیازمند توازن بین رشته های تحصیلی است.

حل مشکل بیکاری گلستان نیازمند توازن بین رشته های تحصیلی است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا وطنی صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهم ترین سند پیشرو در این حوزه است.

وی از آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی و عمومی نام برد و افزود: تعلیم و تربیت ساحت های مختلفی دارد که باید به همه ابعاد آن توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: اموزش و پرورش قوام بخش فرهنگ عمومی و تعالی بخش جامعه بر اساس آموزه های دینی است که با مشارکت خانواده ها، نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی محقق می شود.

وطنی با یادآوری اینکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر به تحقق این مهم نیست، اضافه کرد: هدف نهایی در این زمینه دست یابی دانش آموزان به مراتب حیات طیبه در ابعاد مختلف است و دانش آموزان نه تنها در زمینه علمی بلکه در ابعاد مختلف باید اموزش ببینند.

وی با تاکید بر اینکه تامل با نظام های تعلیم و تربیت رد نمی شود، خاطرنشان کرد: ما دارای فرهنگ ایرانی و اسلامی هستیم و آموزهای دینی معیار ما در تعلیم و تربیت است.

وی به اجرای سند تحول در گلستان هم اشاره و تصریح کرد: تحول در مدرسه و توازن بین شاخه ای دو رویکرد اصلی در اجرای این سند است و در ایجاد تحول در مدرسه دو سیاست مشارکت و مدرسه محوری را در پیش می گیریم.

حل معضل بیکاری با توازن بین شاخه ای

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: با توسعه متوازن رشته های تحصیلی با کمک دیگر دستگاه های اجرایی تلاش می کنیم معصل بیکاری را در استان حل کنیم.

وطنی گفت: آموزش و پرورش در زمینه سازی فرهنگی و ارتباط آموزشی و نیاز شغلی بر اساس امایش استانی و هم تجهیز هنرستان ها به منابع، تجهیز و امکانات برای ایجاد تحول در مدرسه تلاش های خود را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: مدرسه در گذشته به عنوان مرکز آموزش تعریف شده و تلاش داریم تحول در نگرش در این حوزه ایجاد شود.

مدرسه محور تحول محله می شود

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از مدرسه به عنوان مرکز پژوهش، تربیت، رشد اخلاقی، اعتقادی و علمی نام برد و افزود: برابر سند تحول مدرسه باید محور تحول محله باشد و برای رسیدن به این مهم باید در نیروی انسانی و شیوه مدیریت مدرسه تحول ایجاد شود.

وطنی افزود: اگر مدیران نتوانند شرایط احراز تحول مدیریت آموزشگاهی در استان را کسب کنند بین ۲۰ تا ۲۵ درصد آن ها پالایش می شوند.

وی متذکر شد: امسال انجمن های اولیا و مربیان در همه مدارس تخصصی تشکیل شده و طرح ایجاد کارگروه مدرسه بر اساس ساعت ها و مشارکت خانواده ها، دانش آموز و معلم به اجرا گذاشته می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه