English

استاندار کرمانشاه:

با حضور معاون اول رئیس‌جمهور چندین طرح در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور چندین طرح اقتصادی و عمرانی در روز سه‌شنبه همین هفته در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود.

با حضور معاون اول رئیس‌جمهور چندین طرح در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، اسد اله رازانی افزود: با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و همچنین تعدادی از وزرا کارخانه خودروسازی و آبگیری از دو سد زمکان در شهرستان دالاهو سد جامیشان در شهرستان سنقر به بهره داری می‌رسد.

وی اظهار داشت: کارخانه ایران‌خودرو در شهرستان صحنه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که از سال 1390 اجرای آن با مشکل مواجه شده بود اما خوشبختانه با آغاز فعالیت دولت یازدهم به‌ویژه در دو سال گذشته اجرای این پروژه سرعت خوبی به خود گرفت که هم‌اکنون این طرح به‌صورت آزمایشی شروع به کارکرده و به‌صورت رسمی با حضور دکتر جهانگیری افتتاح خواهد شد.

استاندار کرمانشاه بابیان اینکه بیش از 100 نفر نیروی متخصص بومی در این کارخانه مشغول بکار شده‌اند، خاطرنشان ساخت: این کارخانه در حال حاضر فعالیت خود را با تولید 30 هزار خودرو پژو پارس شروع کرده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرفیت این کارخانه در فازهای بعدی به 100 هزار تولید دستگاه خودرو در سال افزایش خواهد یافت.

 وی همچنین از کلنگ زنی فاز دوم این کارخانه با حضور دکتر معاون اول رئیس‌جمهور یا وزیر صنعت و معدن خبر داد و گفت: با اجرای فاز دوم پروژه ظرفیت این کارخانه به تولید 100 هزار دستگاه در سال افزایش خواهد یافت.

وی اجرا و افتتاح این پروژه بسیار مهم را تأثیرگذار در اقتصاد، تولید و اشتغال منطقه ارزیابی کرد و گفت: این کارخانه به لحاظ اینکه منجر به رونق قطعه‌سازی در استان خواهد شد بنابراین تأثیرات بسیار مهمی ازلحاظ اشتغال و تولید در منطقه خواهد داشت.

دکتر رازانی تصریح کرد: هم‌زمان با سفر دکتر جهانگیری به استان آبگیری از دو سد زمکان در حوزه دالاهو سد جامیشان در شهرستان سنقر شروع می‌شود که این دو پروژه هم به لحاظ اینکه بزرگ هستند تأثیر مهمی در اقتصاد و کشاورزی استان خواهند داشت و این نوید را به مردم استان می‌دهم که در طول سال به‌صورت مرتب افتتاح از این پروژه‌ها را خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به اجرای بالای پروژه راه‌آهن غرب گفت: خوشبختانه این پروژه به لحاظ سرعت کار در تاریخ استان کرمانشاه و کشور بی‌نظیر است به‌طوری‌که طی 6 ماه بیش از 100 کیلومتر ریل‌گذاری انجام‌شده که یک پروژه بسیار مهم برای استان قلمداد می‌شود.

وی بابیان اینکه 200 درصد اعتبارات این پروژه جذب‌شده است، با اشاره به گلایه‌مندی برخی از رسانه‌های استان مبنی بر تأخیر در افتتاح آن گفت: اگر عنوان می‌شود که این پروژه در زمان استاندار سابق 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته این مسئله مربوط به کارهای زیرساختی می‌شود نه کار ریل‌گذاری و احداث ایستگاه و درگذشته کار روسازی و بحث حقوقی آن انجام‌نشده بود و تمام‌کارهای مربوط به ریل‌گذاری از اول اسفند سال گذشته تا الآن صورت گرفته که بالغ‌بر 100 کیلومتر است و این ریل‌گذاری طی 6 ماه در کشور بی‌نظیر است.

دکتر رازانی خاطرنشان ساخت: درمجموع 17 کیلومتر از کار ریل‌گذاری باقی‌مانده که پیش‌بینی می‌کنیم ظرف چند روز آینده به اتمام برسد و پروژه آماده افتتاح و بهره‌برداری است که با توجه به مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور محترم با چند روز تأخیر افتتاح خواهد شد.

وی بیان داشت: همچنین کار ایستگاه راه‌آهن با پیشرفت خوبی در حال انجام است و این ایستگاه که به لحاظ ساخت هم‌زمان بزرگ‌ترین ایستگاه راه‌آهن در کشور است حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار کرمانشاه بابیان اینکه این ایستگاه دارای 36 هزار مترمربع زیربنا است، حجم وسعت کار را بسیار گسترده عنوان کرد و گفت: با اتمام کار ریل‌گذاری قطار به کرمانشاه خواهد آمد اما با توجه به کارهای مربوط به دیگر شرکت توسعه زیرساخت راه‌آهن ازجمله تست ریل، حمل مسافر و کالا در چند ماه آینده صورت خواهد گرفت که بدون تردید این پروژه بسیار مهم منجر به توسعه و پیشرفت روزافزون برای استان خواهد شد.

 دکتر رازانی ادامه داد: از سراسر کشور مصالح موردنیاز برای اجرای این پروژه حمل می‌شود و انصافاً هم وزارت راه و شهرسازی و هم سازمان برنامه‌وبودجه در اجرای کار و پشتیبانی اعتبارات بسیار خوب عمل کردند و با توجه به تدبیری که ما در استان انجام دادیم خوشبختانه همه پای‌کار آمدند و باید این پیام مثبت و امیدبخش را به مردم بدهیم که راه‌آهن با سرعت خوب و بی‌نظیری در استان کرمانشاه در حال انجام است و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پایان بابیان اینکه همچنین در سال جاری پروژه‌های خیلی مهمی ازجمله سامانه گرمسیری به نتیجه می‌رسند، گفت: سامانه گرمسیری که منجر به تحول در بخش کشاورزی استان خواهد شد در فصل سال آبی امسال به نتیجه خواهد رسید و همچنین پروژه‌های مهمی دیگری نیز مانند کارخانه فولاد، ایلیاذرت، قوطی سازی و چندین طرح دیگر در استان افتتاح خواهند شد که بدون تردید این پروژه‌ها آینده بسیار درخشانی را برای استان کرمانشاه نوید می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه