English

استاندار کرمانشاه:

در تخصیص اعتبارات شهرستانی، جمعیت و میزان برخورداری ملاک قرار گیرد

استاندار کرمانشاه گفت: سازمان برنامه‌وبودجه در تخصیص اعتبارات شهرستانی باید جمعیت و میزان برخورداری آن‌ها را ملاک قرار دهد.

در تخصیص اعتبارات شهرستانی، جمعیت و میزان برخورداری ملاک قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، اسد اله رازانی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اختصاص 410 میلیارد تومان اعتبار از محل توزیع اعتبار قانون توازن ماده 180 به استان کرمانشاه در سال جاری اظهار داشت: چند سال است که بودجه مربوط به توازن به استان کرمانشاه اختصاص نیافته بود و جذب این اعتبارات فرصت خوبی است که بتوانیم بخشی از مشکلات زیرساختی استان را مرتفع کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید تا 31 تیرماه جزییات این بودجه و همچنین سهم هر شهرستان مشخص شود، خاطرنشان ساخت: سازمان برنامه‌وبودجه باید در توزیع اعتبارات تجدیدنظر کند لذا در مرحله اول شاخص‌ها استخراج و سپس به آن‌ها وزن داده شود و در توزیع اعتبارات تجدیدنظر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برای توزیع اعتبارات 27 شاخص باید در نظر گرفته شود، گفت: نیاز است که سهم هرکدام از 14 شهرستان استان را در قالب 27 شاخص موجود مشخص و آن را به سازمان برنامه‌وبودجه کشور ارسال کنیم.

وی افزود: در این شاخص‌ها، توزیع اعتبار بر اساس شاخص جمعیت صورت گرفته که نیاز است این توزیع اعتبار برمبنای میزان برخورداری آن جمعیت از امکانات و زیرساخت‌ها باشد. بنابراین اگر در یک شهرستان جمعیت زیاد و برخورداری بالا و در شهرستانی دیگر جمعیت کم و میزان برخورداری پائین بود، اولویت با شهرستان دوم است.

در این نشست مقرر شد تا هفته آینده سازمان برنامه‌وبودجه استان نسبت به ایجاد تغییرات ازلحاظ شاخص‌ها در خصوص جذب سریع‌تر این اعتبارات اقدام و جمع‌بندی نهایی را در جلسه آتی این شورا ارائه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه