English

کرمانشاه نیازمند تربیت تجار بین‌المللی است

استاندار کرمانشاه گفت: عراق یک بازار بزرگ صادراتی برای استان کرمانشاه محسوب می‌شود که می‌توان حجم بسیار وسیع و متنوعی از کالاهای مختلف را به این کشور صادر کرد.

کرمانشاه نیازمند تربیت تجار بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رازانی در دومین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و روابط خارجی استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم تنوع‌بخشی به کالاهای صادراتی از مرزهای مبادلاتی استان اظهار داشت: هم‌اکنون کشوری مانند چین طیف وسیعی از کالاها -از سوزن خیاطی گرفته تا سنگ‌قبر- را به کشورهای دنیا و ازجمله ایران صادر می‌کند و با همین رویکرد توانسته به یک رشد بالای اقتصادی دست پیدا کند و شاهد یک جهش بزرگ اقتصادی باشد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: عراق یک بازار بزرگ صادراتی برای استان کرمانشاه محسوب می‌شود که می‌توان حجم بسیار وسیع و متنوعی از کالاهای مختلف را به این کشور صادر کرد.

این مقام عالی استان با تأکید بر ضرورت تشکیل یک کارگروه به‌منظور تقویت توان صادراتی استان اظهار داشت: این کارگروه تخصصی با محوریت بخش خصوصی و با حضور دیگر دستگاه‌های زی ربط در اتاق بازرگانی تشکیل می‌شود و به‌صورت مستمر به برنامه‌ریزی برای توسعه اقلام صادراتی و افزایش توان صادراتی استان می‌پردازد.

وی برنامه‌ریزی برای توانمندسازی تجار را یکی دیگر از وظایف کارگروه تقویت توان صادراتی استان برشمرد و گفت: تجار بانه‌ای و مریوانی طی این سال‌ها در عرصه صادرات صاحب توانمندی‌های بسیار گسترده‌ای شده‌اند و برخی از آن‌ها تبدیل به تجار بین‌المللی شده‌اند.

دکتر رازانی تصریح کرد: در استان کرمانشاه نیز باید با برنامه‌ریزی مناسب برای تقویت و توانمندسازی تجار بخش خصوصی تلاش کرد تا در آینده شاهد تربیت تجار بین‌المللی و درنتیجه پویایی هرچه بیشتر این بخش باشیم.

در ادامه این نشست گزارش‌هایی از آخرین وضعیت طرح جامع پرویزخان، اقدامات صورت گرفته برای ایجاد رویه ترانزیت کالا در مرز پرویزخان و همچنین گزارشی از وضعیت مبادلات تجاری استان در دوماهه اول ارائه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه