English

سرپرست کانون استان گیلان خبر داد:

فعالیت نخستین کتاب‌خانه‌ی سیار شهری کانون گیلان

سرپرست کانون استان گیلان از فعالیت‌ نخستین کتاب‌خانه‌ سیار شهری کانون گیلان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

فعالیت نخستین کتاب‌خانه‌ی سیار شهری کانون گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، اسفندیار ضیائی سرپرست کانون پرورش فکری گیلان با بیان این که جهاد فرهنگی و تربیت نسلی پویا و بالنده، نیازمند پشتوانه فکری و کاربست عملی است، بر ضرورت بهره‌گیری از سرمایه‌های معنوی و ظرفیت گسترده استانی تاکید‌کرد.

وی در همین زمینه از امامان جمعه به عنوان پرچم‌داران عرصه فرهنگ اسلامی ایرانی نام‌برد و با تبیین این مساله که رابطه‌های انسانی شالوده اصلی اعتماد و احترام‌اند، گفت: قلم و اندیشه روحانیت همواره در صیانت از ارزش‌های انقلاب نقش‌آفرین بوده و از این رو همراهی کانون با تفکر برگرفته از اندیشه‌های اسلامی این بزرگان می تواند به عنوان پشتوانه‌ای ارزش‌مند دراثر‌بخشی افزون‌تر فعالیت‌های کودک و نوجوان محور تاثیر‌گذار باشد.

او دراین میان از آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت به عنوان طلایه‌دار جهاد فرهنگی استان نام‌برد و ضمن اشاره به آثار و اندیشه های سازنده وی گفت: نگاه وی‍ژه این شخصیت دینی همواره معطوف به ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی و توجه به نسل آینده ایران اسلامی است و عملکرد این چهره اهل قلم در حمایت از کانون این امر را تایید می کند.

ضیائی درهمین زمینه از اهدای تلسکوپ به مرکز فرهنگی رودسر -که با تلاش حجّت الاسلام تقی روحانی امام جمعه شهرستان رودسر و از سوی یکی از خیّران این شهرستان صورت گرفت- را گواهی روشن بر نقش تاثیر‌گذار روحانیان دانست و از راه‌اندازی انجمن خیران کانون با همراهی تمامی فعالان عرصه فرهنگ در آینده‌ای نزدیک خبرداد.

این مسوول فرهنگی هم‌چنین ظرفیت‌‌ دستگاه‌های اجرایی را خاطرنشان کرد و با اشاره به آرامش همراه با نشاط حاکم براستان گیلان اظهارداشت: اندیشه‌های فرهنگی محمد علی نجفی به عنوان نماینده عالی دولت در استان ازپشتوانه‌های کانون است و نگاه ویژه استاندار به فعالیت‌های کودک و نوجوان محور و بازدید وی ازاین مجموعه فرهنگی نیز افق‌های روشن‌تری در تعامل کانون با دیگر دستگاه‌های استانی ترسیم‌کرده است.

 وی هم‌چنین تاکید نماینده عالی دولت درگیلان به فرمانداران و دیگر مسوولان استانی برای حمایت از کانون را سرمایه‌ای ارزش‌مند برای این مجموعه فرهنگی ارزیابی‌کرد و بر لزوم بهره‌گیری از این فرصت تاکید‌کرد.

اسفندیارضیائی در عین حال رویکرد کانون در افزایش گستره و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها را مورد توجه قرار‌داد و با بیان این که بسترسازی فرهنگی، برنامه محوری و ایجاد فرصت‌های تازه از جمله اهدافی است که در راستای به روزرسانی آگاهی‌ها و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های انسانی دنبال‌می شود، تصریح‌کرد: گفتمان سازنده و جهت‌دهی به فعالیت‌ها نیز مورد توجه ویژه قرارداد.

این مسوول استانی در ادامه به مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی کانون گیلان پرداخت و ضمن اشاره به فعالیت‌های تابستانی که با عنوان «تابستانی به‌ یاد ماندنی» در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان برگزار‌می شود، از راه اندازی نخستین مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان در مرداد ماه سال جاری خبرداد.

تجهیز و راه‌اندازی مرکز علوم و فنون– فاز اول نجوم در کانون شماره 3 رشت و گشایش نمایشگاه دائمی دست‌آورد‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی اعضا و مربیان از جمله خبر‌های خوب اسفندیار ضیائی برای کودکان و نوجوانان بود.

و هم‌چنین از فعالیت‌ نخستین کتاب خانه‌ی سیار شهری کانون گیلان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و راه‌اندازی این کتاب‌خانه را گامی موثر در جهت گسترش عدالت فرهنگی توصیف‌کرد.

این مسوول استانی در پایان ضمن سفارش به مدیریت زمان، فرصت‌سازی و دوراندیشی، ابراز امیدواری کرد که کانون مهربانی همچون همیشه به عنوان مجموعه‌ای توان‌مند در کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان ایران اسلامی نقش آفرین باشد.

گفتنی است در پایان این نشست که به منظورتشریح سیاست‌ها و ترسیم چشم‌انداز فعالیت‌های استانی در سالن اجتماعات کانون رشت برگزار شد، اعضای شورای فرهنگی ضمن بررسی عملکرد ستاد و مراکز فرهنگی هنری به ارایه راهکارهای مناسب برای اجرای فعالیت‌ها بر اساس شیوه نامه‌های کشوری و استانی کانون پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه