English

فرهنگ عدم مصرف مواد مخدر نیازمند عزمی ملی است؛

تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۲۵ درصد مصرف مواد مخدر را کاهش دهیم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: نرخ شیوع اعتیاد در استان یک درصد از متوسط کشور پایین تر است.

تا پایان برنامه ششم توسعه باید 25 درصد مصرف مواد مخدر را کاهش دهیم

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، علی شمشیری با بیان اینکه در مبارزه با مافیای مواد مخدر با یک سیستم هوشمند، خلاق و پویا مواجه ایم، اظهار کرد: سود 500 میلیارد دلاری مواد مخدر زمینه را برای ورود یک میلیون نفر در جهان به عرصه قاچاق مواد مخدر فراهم کرده است.

وی به رشد مصرف مواد مخدر در جهان اشاره کرد و گفت: طی 10 سال گذشته رشد 19 درصدی مصرف مواد مخد در جهان را داشته ایم.

وی به سابقه مقابله ایران با عرضه مواد مخدر اشاره کرد و گفت: حدود 105 سال است که کشور ما در عرصه مقابله با مواد مخدر تلاش می کند که عمده این فعالیتها در سالهای پس از پیروزی انقلاب صورت گرفته و چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز در این عرصه تقدیم کرده ایم، با این وصف عرضه مواد مخدر در کشور ما نه تها ریشه کن نشده، بلکه شاید وضع موجود حفظ شده باشد.

شمشیری با اشاره به همجواری ایران با افغانستان بعنوان کشوری که بیشترین تولید تریاک را دارد و معضلات ناشی از آن، گفت: 84 درصد تریاک تولیدی جهان در افغانستان تولید می شود. ضمن اینکه سطح زیرکشت تریاک در این کشور در سال 1395 نسبت به سال 1376 رشد 247 درصدی داشته است.

این مقام مسئول به نگرانی جامعه از شیوع اعتیاد نیز اشاره کرد و گفت: بیش از 90 درصد جامعه ما نسبت به مواد مخدر ابراز نگرانی دارند.

شمشیری به وضعیت اعتیاد در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس شیوع شناسی سال 1390، استان کرمانشاه از نظر مصرف و شیوع مواد، یک درصد از متوسط کشور بالاتر و جزو استانهای خط قرمز بود، اما با اقدامات خوب انجام شده و بر اساس اعلام مسئولین ستاد مبارزه با مواد مخدر، امروز نرخ شیوع اعتیاد در استان یک درصد از میانگین کشور پایین تر است.

وی افزود: البته این شرایط مطلوب نیست و برای یک نفر هم باید نگران باشیم. انتظار این است به سمتی برویم که تقاضایی برای مواد مخدر وجود نداشته باشد، زیرا تا زمانی که تقاضا باشد، عرضه نیز وجود دارد.

شمشیری با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر باید عمومی شود، گفت: در این راه مبلغین دینی وظیفه سنگین تری بر عهده دارند.

وی به هدف گذاری برنامه ششم توسعه مبنی بر کاهش 25 درصدی شیوع اعتیاد در جامعه اشاره کرد و گفت: تحقق این هدف تلاش همه اقشار جامعه را می طلبد.

این همایش توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جمعیت افرای سبز کرمانشاه و با حضور جمعی از روحانیون، مسئولین و اعضای تشکل های مردم نهاد برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه