English

استاندار خوزستان خبر داد:

مذاکره برای ساخت راه‌آهن اهواز-اصفهان

استاندار خوزستان از آغاز مذاکرات احداث راه‌آهن اهواز-اصفهان در هفته آینده خبر داد.

مذاکره برای ساخت راه‌آهن اهواز-اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، غلامرضا شریعتی با اشاره به نقش اساسی و بی‌بدیل ارتباطات و گسترش حمل‌ونقل در توسعه کشور و به‌خصوص توسعه صنایع ریلی کشور و موقعیت استراتژیک استان خوزستان در منطقه یادآور شد: می‌توان با داشتن هماهنگی و هم‌افزایی لازم و سرعت دادن به اصلاح زیرساخت‌ها با کمترین هزینه در ایجاد رقابت‌پذیری و توسعه فنّاوری روز توسعه کشور و استان را رقم زد.

وی ادامه داد : هر چه در داشتن فناوری در صنعت حمل‌ونقل پیش‌قدم باشیم در ایجاد اشتغال و توسعه تجارت با کشورهای همسایه موفق‌تر خواهیم بود و می‌توانیم کالاهای تولیدی کشور را از طریق بندرها استان صادر کنیم و این کار مستلزم تلاش بیشتر مسئولان و مدیران مربوطه در این امر است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در برنامه ششم توسعه، می‌توانیم عقب‌ماندگی زیرساخت‌های استان خوزستان را جبران کنیم و با توجه به اهتمام و تلاش دولت در جبران کمبودهای استان خوزستان، می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

استاندار خوزستان گفت: از سیاست‌های مهمی که در این مدت پیش‌گرفته‌ایم دوخطه کردن خطوط ریلی موجود ازجمله اهواز - اندیمشک، اهواز- بندر امام و اهواز - خرمشهر است. فعال کردن خطوط ریلی بلا استفاده در استان مانند اهواز - مسجدسلیمان با توجه به تشکیل هاب انرژی در منطقه ویژه اقتصادی زیلایی مسجدسلیمان که شامل صنایع پتروپالایش، پتروشیمی و آلومینیوم می‌شود، از دیگر اقدامات انجام‌شده در این زمینه است.

وی تصریح کرد: از هفته آینده مذاکراتی در رابطه با احداث راه‌آهن اهواز – اصفهان را داریم و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم. این امر یکی از اولویت‌های مهم و اساسی در صنایع ریلی کشور است که می‌تواند در توسعه استان تأثیرگذار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه