English

رئیس هیئت‌مدیره پالایشگاه نفت کرمانشاه:

در واگذاری پالایشگاه به قانون تمکین می‌کنیم

رئیس هیئت‌مدیره شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه در پاسخ به موج در رابطه با اعلام عدم واگذاری پالایشگاه که در سفر انتخاباتی رئیس‌جمهور بیان شد، گفت: تاکنون هیچ دستوری در این خصوص به ما ابلاغ نشده است.

در واگذاری پالایشگاه به قانون تمکین می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه؛ هنوز مدت زیادی از زمان انتخابات و سفرهای انتخاباتی به استان‌ها ازجمله کرمانشاه نگذشته اما انگار تنور وعده‌ها و قول‌ها در همان تهران در حال خاموش شدن است چراکه به رقم اعلام دکتر روحانی در جمع مردم این شهر که قول عدم واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را داده بودند و البته در مصاحبه رئیس ستاد انتخابات ایشان نیز به‌صراحت این خبر تائید شد، اما امروز رئیس هیئت‌مدیره شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه در جمع خبرنگاران به‌کل منکر خبر شده و اعلام داشت که تاکنون هیچ‌گونه ابلاغ و یا دستور دولتی در این خصوص به پالایشگاه نرسیده است.

سهراب براندیشه روند واگذاری پالایشگاه کرمانشاه امری قانونی عنوان کرد و افزود: تمکین از قانون، تعامل با تمامی بخش‌های نمایندگان مردم در اولویت برنامه کاری این مرکز بوده و در این راستا نیز تمامی نیروی انسانی فعال در پالایشگاه نه‌تنها از مرحله پیمانکاری خارج و قراردادی شده‌اند بلکه امنیت شغلی آن نیز تا 10 سال آینده تأمین‌شده است.

وی در رابطه با چگونگی حضور سرمایه‌گذار پالایشگاه در قالب بخش خصوصی اظهار داشت: این طرح در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری محقق شده و سرمایه‌گذار بخش خصوصی که در این زمینه موفق به سرمایه‌گذاری در پالایشگاه کرمانشاه شده است ابتدا برای واحدهای صنعتی دیگری در استان ازجمله اسیدسیتریک، کرپ ناز، صنایع لبنی و ... برنامه داشت.

براندیشه تصریح کرد: سهام پالایشگاه کرمانشاه پیش‌ازاین سه مرحله و به مدت حدود دو سال باقیمت 179 میلیارد در فرا بورس عرضه شد، اما خریداری نداشت و در ادامه به مزایده گذاشته و درنهایت در مرحله نهایی مزایده دو متقاضی حضور داشتند که شرکت دیگری که طالب پالایشگاه بود 10 میلیارد تومان بیشتر از 179 میلیارد تومان پیشنهاد داد و سرمایه‌گذار فعلی با پیشنهاد قیمت 210 میلیارد تومان برنده مزایده شده است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه تنها مرجع قیمت را سازمان خصوصی‌سازی و هیئت واگذاری متشکل از وزیر دادگستری، وزیر اقتصاد، وزیر نفت و تعدادی از نمایندگان مجلس و دستگاه‌های نظارتی عنوان کرد و افزود: میزان سهم سرمایه‌گذار بخش خصوصی از پالایشگاه کرمانشاه 57 درصد و سه درصد مابقی سهام، سهم ترجیحی و 40 درصد هم مربوط به سهام عدالت است و در حال حاضر حدود سه ماه است که هیئت‌مدیره جدید در مجموعه حضور پیدا کردند و آنچه توان و تجربه داشتند در اختیار پالایشگاه کرمانشاه گذاشتند.

براندیشه هدف اصلی هیئت‌مدیره جدید را ارتقاء این واحد، افزایش بازدهی و بهره‌وری و کمک به توسعه پالایشگاه کرمانشاه معرفی کرد و گفت: به‌منظور ایجاد امنیت شغلی برای کارکنان پالایشگاه کرمانشاه که به‌صورت پیمانکاری مشغول به فعالیت بودن، حدود 400 نفر را به‌صورت یک‌ساله قرارداد بستیم و از طرفی تا 10 سال آینده ادامه کاری این افراد را متعهد شده‌ایم.

دولت هیچ ابلاغی مبنی بر توقف واگذاری نداده است

براندیشه در پاسخ به خبرنگار موج در رابطه با دستور رسانه‌ای رئیس‌جمهور و دولت برای توقف واگذاری پالایشگاه اعلام داشت: هیچ ابلاغی نه از سوی وزارت نفت و یا نهاد ریاست جمهوری در این خصوص دریافت نکردیم.

وی در واکنش به پیشنهاد رسانه‌ها مبنی بر برگزاری مناظره با نمایندگان مخالف استان در خصوص واگذاری یا عدم واگذاری پالایشگاه ابراز کرد: هیئت‌مدیره به‌عنوان بخش خصوصی در پالایشگاه فعالیت دارد از این برگزاری مناظره از حیطه اختیارات ما خارج است درعین‌حال دست همکاری و تعامل با همه‌کسانی که درروند توسعه این مرکز قدم بردارند را به گرمی می‌فشاریم.

گفتنی است که در خبر 27 اردیبهشت‌ماه سال جاری به نقل از رئیس ستاد انتخابات دکتر روحانی در کرمانشاه چنین ذکرشده است که " رئیس ستاد انتخابات دکتر روحانی در کرمانشاه گفت: اعتماد و خلق حماسه مردم شریف کرمانشاه در استقبال از دکتر روحانی و همچنین پیگیری‌های مداوم ستاد در استان، به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر توقف واگذاری پالایشگاه کرمانشاه منجر شد.

رئیس ستاد انتخابات دکتر روحانی در کرمانشاه ادامه داد: بعد از سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه، مجدداً برای پیگیری با دکتر بانک در تهران نشست‌های مداوم مبنی بر ارجاع مسئله با دکتر شریعتمداری شدم و خوشبختانه دیروز خبر رسید که مسئله حل‌شده و روند واگذاری پالایشگاه به بخش خصوصی متوقف‌شده است.

صحرایی بابیان این مطلب که پالایشگاه جزء خاطرات هشت سال مقاومت مردم کرمانشاه در برابر هجوم دشمن و نماد توسعه استان است، خاطرنشان ساخت: این توقف در پاسخ به اعتراضاتی که به‌صورت طومار با امضای تمامی پرسنل پالایشگاه تهیه و به‌صورت مکتوب به دکتر بانک جهت پیگیری ارجاع شد و همچنین خواست عمومی مردم که پالایشگاه را هویت این استان و همین‌طور نماد تجدد مردم منطقه می‌دانند انجام‌شده است و رئیس‌جمهور در پاسخ به خواست مردم این دستور واگذاری خصوصی پالایشگاه را لغو کردند."

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه